Zundert-Internos verdiende geen winnaar!

maandag 21 maart 2016, 20:00

Zundert, met Tjeu van der Heijden in de basis voor de geschorste Olivier van Hassel en Internos startten beiden afwachtend aan de wedstrijd. De eerste redding was voor Thomas van Nederkassel, waarna in de daarop volgende Zundert-aanval Tim foutief werd afgehouden. De vrije trap op zo’n 35 meter van de goal werd in de 11e minuut door Tjeu, al of niet via een Internos-been, in een keer in het doel geschoten. 1-0. De vroege voorsprong gaf Zundert geen vleugels. De ploeg opereerde tam, combinaties waren zelden te zien en te veel spelers haalden niet hun niveau. Ook van Internos werd pas in de 23e minuut voor het eerst vernomen. De Etten-Leurenaren waren snel in de omschakeling, maar Thomas wist met een uiterste strekbeweging de inzet van de voor hem opduikende spits onschadelijk te maken. In de 32e minuut kwam Zundert plots op 2-0. De voor de geblesseerde Jesse Mouws al vroeg ingevallen Ferdi Hereijgers gaf in een ultieme poging een hoge voorzet die door de vrijgelaten Denis Vujcic prachtig tegendraads werd binnengekopt. Vijf minuten voor tijd ging de jonge scheidsrechter gruwelijk in de fout. Hij floot Zundert’s voordeel af terwijl de bal tegen de touwen werd geschoten. Het sierde de scheidsrechter dat hij zijn fout direct erkende, maar een vroegtijdige beslissing van het duel bleef hierdoor uit.

De tweede helft dacht Zundert, met de 2-0 achterstand van Kruisland in gedachte de klus simpel te klaren. Internos kwam echter veel mannelijker uit de kleedkamer, schuwde de duels niet en veroverde elke tweede bal. In de 55e en 57e minuut kwam Internos uit twee dode spelmomenten verdiend langszij. Een vrije trap op 20m van Thomas werd onberispelijk binnengeschoten en een versierde vrije trap ging via de kluts over de doellijn. Zundert probeerde het tij te keren, maar was deze middag niet bij machte. Denis werd in de counter nog opzettelijk aan zijn shirt gepakt en een verdekt schot van Tjeu op de paal had een beter lot verdiend. De beste kansen waren daarna voor Internos dat langs en op de paal schoot en een fabuleuze redding van Thomas die hiermee een nederlaag voorkwam.

Een wedstrijd waarin Zundert niet kon overtuigen en verzuimde het gat met koploper Kruisland naar vijf punten te verkleinen.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Frenk Zagers, Niek Daamen, Pieter Dictus, Fabian Nelemans, Dennis Verheijen, Tjeu van der Heijden, Tim Goethals (78' Gaynio Aarts), Jesse Mouws (21' Ferdi Hereijgers), Denis Vujcic.

Wissels: Ferdi Hereijgers, Gaynio Aarts, Rick Gommers, Sander Bouw