Zundert de baas over RBC

maandag 17 maart 2014, 19:00

Het is toch even wennen aan een ander decor. Een groot stadion en een strakke kunstgrasmat. En toch voelde Zundert zich hier als een vis in het water. Het startte heel dominant en speelde uitstekend voetbal in de eerste fase van de match. Na 8 minuten scoorde Maikel Zagers, maar de scheids had hands geconstateerd. Na een kwartier legde Wim Kas aan voor een prachtig schot, helaas tegen de lat. Wat verderop in de eerste helft kwam Zundert goed weg, toen een harde vrije trap via binnenkant paal terug het veld in sloeg. Net voor het half uur kwam Zundert aan de leiding. Jesse Mouws ging op snelheid door op links en gaf voor op Maikel, die met een laag zuiver schot doel trof. Amper twee minuten later stond het al weer gelijk. Een vrije trap van RBC werd voorgezet in de doelmond. Een zachte kopbal ging zuiver de hoek in, zodat Thomas van Nederkassel was verslagen. Zundert kreeg in de eerste helft nog goede mogelijkheden, maar wist er geen van te verzilveren. RBC ging steeds fysieker spelen, meteen aantal overtredingen waartegen de scheidsrechter niet altijd goed optrad.

De tweede helft nam Zundert gelijk het heft in handen.  Binnen 5 minuten stond de 1-2 al op het scorebord en galmde het applaus in het stadion. Olivier van Hasselt scoorde met een prachtige omhaal na goed doorzetten en een prima voorzet van Rob Luijten. Zowel Wim als Jesse kregen in deze fase nog meer kansen. Een hard schot van RBC miste rakelings het doel. Zundert bleeft echter de betere ploeg en kreeg steeds goede mogelijkheden o.a. voor Maikel en Niels Damen. De jonge Pieter Dictus nam daarna zijn plaats in. En juist hij was betrokken bij het derde doelpunt van Zundert in de 89e minuut. Hij speelde de bal op Maikel, die met een pass Wim in stelling bracht. Met een bekeken schuiver passeerde hij de RBC-doelman. De buit was definitief binnen en met drie punten erbij en het verlies van Advendo, was de tweede plaats in de stand weer heroverd. Een verdiende overwinning. Zondag komt WDS op bezoek, een technische ploeg en koploper in de derde periode. Dit kan weer een mooie en spannende match worden.

(De opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Frenk Zagers, Dirk van Hasselt, Dorus Valk, Fabian Nelemans, Niels Damen (Pieter Dictus), Olivier van Hasselt, Wim Kas, Maikel Zagers, Jesse Nouws. Wisselspelers: Alex van Nederkassel, Pieter Dictus, Rick Gommers, Rick Gommers (A-junior).

HOOFDSPONSOR