Zundert D1 door in de Provincie Brabant Cup

woensdag 9 december 2015, 19:00

Om 18.45u trapte RBC af en liet meteen zien dat ze van goede huizen kwamen. Zundert werd overrompeld door het hoge speltempo van RBC wat in de 2e minuut al tot een 0-1 achterstand leidde. Maar de jongens van Zundert herpakte zich, gingen met veel strijdkracht korter tegen hun directe tegenstander spelen zodat RBC hun kwaliteiten niet meer optimaal konden benutten. Zundert kon enkele aanvallen opzetten via de zijkanten, een van deze aanvallen werd slecht uitverdedigd door RBC en Zundert mocht na 9 minuten spelen de eerste corner van de wedstrijd nemen. Joey bracht de bal laag in de 5 meter waar Dion de bal richting het doel tikte, een goede reflex van de RBC keeper voorkwam een doelpunt maar Thijn was er als de kippen bij om de rebound binnen te schieten. 1-1 In de resterende 20 minuten van de eerste helft schommelde het spel op en neer met kleine kansjes voor beide ploegen. Door de grote werklust van het Zunderts aanvalstrio Thijn, Joey en Sem en het middenveld bestaande uit Jesse, Dion en Harold werd het RBC lastig gemaakt van achteruit te voetballen waardoor RBC moeilijk hun voorhoede kon vinden.

In de 2e helft kwam Zundert minder aan voetballen toe. RBC kwam zoals verwacht feller de kleedkamer uit dan de 1e helft. Maar de jongens van Zundert lieten zich niet kennen. Ze bleven vechten voor elke bal. RBC kreeg de betere mogelijkheden op een voorsprong de 2e helft, maar Lars stond deze avond een puike wedstrijd te keepen en maakte een paar goede reddingen. De verdedigers Marcel, Crijn, Daan en Ebbe hadden het zwaar met technische sterke aanvallers tegenover zich maar lieten zien dat ze dat aankonden door geconcentreerd en fel te verdedigen, complimenten hiervoor!

Na 60 minuten voetballen floot de scheids af. De stand was nog steeds 1-1, er moesten penalty’s genomen worden om de winnaar aan te wijzen. Onder het oog van een grote groep toeschouwers startte de zenuwslopende penaltyreeks. Voor Zundert waren de penaltynemers Harold, Tim, Jesse, Crijn en Lars. Lars stopte 3 penalty’s en schoot vervolgens zelf de winnende snoeihard tegen de touwen.

Een knappe overwinning van de D1. Een echte teamprestatie waar de spelers trots op mogen zijn! Jongens geniet er van en succes in de volgende ronde.