Zundert blijft overeind

maandag 27 maart 2017, 20:30

In een spannende maar niet hoogstaande wedstrijd wist een zwaar gehavend, maar hardwerkend Zundert verdiend een punt te pakken tegen Madese Boys. Net als eerder dit seizoen in Zundert stond na negentig minuten de brilstand op het scorebord.

Op sportpark De Schietberg trad Zundert zonder zes vaste basiskrachten aan. Thomas Kerstens, Rick Gommers en vooral de rentreevierende Dorus Valk waren méér dan waardige vervangers. Zundert wilde vooral niet verliezen en trof een tegenstander die er ogenschijnlijk hetzelfde over dacht. Toch was Zundert direct na de aftrap gevaarlijk. Een diepe pass van Dennis Verheijen werd door Denis Vujcic teruggekopt voor de voeten van Rick Gommers. Rick's inzet werd door de keeper gekeerd. Het spel speelde zich voornamelijk af op het middenveld, waarbij het balbezit gelijk over beide teams werd verdeeld. Zundert werkte hard, waarbij de vaste waarden het voorbeeld gaven en de andere spelers op sleeptouw namen. De gehele eerste helft wisten beide teams nauwelijks kansen te creëren. Vlak voor rust moest Zundert noodgedwongen wisselen. Lars van Elsacker verving Thijs Damen, die na een forse overtreding niet verder kon.

Na rust kroop Zundert door het oog van de naald. Gelukkig voor Zundert kopte de geheel vrijstaande Madese spits naast. Het voetbal werd er niet beter maar wel spannender op. Zundert wist niet gevaarlijk voor de goal te komen en Madese Boys moest het voornamelijk van stilstaande situaties, lees verre inworpen, hebben. Eén van deze inworpen werd vanaf de achterlijn verlengd en door een Madenaar binnengelopen. Het vlagsignaal voor buitenspel werd echter door de scheidsrechter overgenomen. Vlak voor het eindsignaal leek Zundert er alsnog met de drie punten vandoor te gaan. Gaynio verscheen oog in oog met de keeper maar schoot, tot ontzetting van alle roodzwarten, in het zijnet. De 0-0 einduitslag gaf de verhoudingen deze middag echter perfect weer. Een uitslag waarmee het gehavende Zundert content was, zeker in de wetenschap dat de concurrentie ook niet wist te winnen. Met eenzelfde inzet en saamhorigheid moet binnenkort de eerste overwinning van dit jaar kunnen worden gevierd!

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Thomas Kerstens, Pieter Dictus, Dennis Verheijen, Dorus Valk, Fabian Nelemans, Wim Kas, Thijs Damen (W: Lars van Elsacker), Rick Gommers, Denis Vujcic en Gaynio Aarts.

Wisselspelers: Sander Bouw, Mike Daemen, Lars van Elsacker, Karim Vriends en Ferdi Hereijgers