Zundert bekert verder

maandag 31 augustus 2015, 21:20

Door het gelijke spel(3-3) in de midweekse wedstrijd tegen Beek Vooruit en de 2-0 overwinning van zaterdag derdeklasser Arnemuiden op Axel moest Zundert zaterdag jl. winnen van Arnemuiden om het bekeravontuur te vervolgen. De eerste twintig minuten waren beide partijen gelijkwaardig aan elkaar. Arnemuiden kreeg als eerste een grote kans. Doelman Thomas van Nederkassel bracht redding waarbij hij zich blesseerde. Aan de andere kant kreeg de Arnemuiden-goalie nog en vingertop tegen een vrije trap van Denis Vujcic en mikte Dennis Verheijen de rebound op de lat. Daarna bleek binnen vijf minuten dat beide keepers wegens blessures de wedstrijd niet konden voortzetten en werden zij vervangen door veldspelers. Spits Michael Zagers  verving Thomas. Arnemuiden profiteerde als eerste van de nieuwe situatie en kwam via een kopbal op 1-0. Zundert wijzigde haar tactiek en zette vooral druk naar voren om de bal uit het eigen strafschopgebied te houden. Vanaf dat moment liep Zundert over Arnemuiden heen en wist voor rust nog vier keer, waaronder een zuivere hattrick van Denis,  te scoren. De gelijkmaker legde Ferdi Hereijgers breed op Denis die simpel kon scoren, de 2-1 schoot Denis hard in de lange hoek en de 3-1 schiet Denis, oog in oog met de keeper, simpel binnen. Gaynio Aarts scoorde na een mooie actie de 4-1.

Ook na rust was Zundert voetballend de betere  ploeg. Pieter Dictus werd binnen de zestien gevloerd waarna Ferdi onberispelijk de stand op 5-1 bracht. De in de ploeg gekomen Jesse Mouws schiet hard de 6-1 tegen de touwen. Ook Arnemuiden kreeg enkele kansen. Eerst wist de dapper keepende Maikel een inzet te pareren, maar op een vrije trap moest ook hij het antwoord schuldig blijven 6-2. Een penalty bleek echter niet aan Arnemuiden besteed. Maikel liet zich niet foppen en redde in twee keer. Daarna was het Ferdi die de handen van de Zunderts supporters op elkaar kreeg. De fraaie 7-2 schiet hij vanaf 30 meter binnen en de 8-2 rondde hij na een aanname met de borst af met een halve omhaal. Het laatste wapenfeit is echter voor Arnemuiden dat de korfbaluitslag op 8-3 brengt. Een verdiende overwinning voor Zundert waarbij veel dank uit ging naar Maikel die de ondankbare taak op zich nam om het Zundert-doel te verdedigen.