Zes nieuwe jeugdscheidsrechters bij vv Zundert

zaterdag 14 december 2013, 23:30

EEN LIVE VERSLAG:

Bij vv Zundert is er weer een Jeugdscheidsrechters cursus gehouden. Samen met de zusterverenigingen VVR en Moerse Boys hebben de jongens en de meisjes van alles geleerd. De cursisten kwamen uit alle windstreken toegestroomd. 5 jongens kwamen van VVR waar ze nu ook een jeugdscheidsrechter coördinator hebben aangesteld. Namens Moerse Boys kwamen twee meisjes en een jongen. En uit Zundert 1 meisje en 5 jongens .

Alles begon met een lekker kopje koffie of thee bij binnenkomst. De koppies stonden strak alsof ze een wedstrijd moesten spelen. Maar die spanning verdween al snel naar mate iedereen elkaar leerde kennen. Jef van Vliet de oud-scheidsrechter die zelfs Duitsland-Japan heeft gefloten Was dan ook een belangrijke spil in het geheel. Je zag respect van de jeugdigen uitstralen naar Jef.

De cursus begon met een stuk theorie en dan het veld op.De E1 en E2 waren komen opdagen om een leuke pot weg te zetten. Het eerste gedeelte van de aankomende jeugdscheidsrechters mocht laten zien wat ze konden.Complimenten waren er voor de jongens en meisjes die nu al wedstrijden fluiten. Kleine verbeteringen bracht Jef van vliet gelijk aan in het veld.Na deze wedstrijden even terug naar de kantine om te nabespreken en de eerste dag zat er al weer op.

De tweede dag zouden we beginnen met praktijk. De F2 –F3 waren hier voor komen opdagen om deze dag te verzorgen. De laatste aankomende jeugdscheidsrechter mochten gelijk beginnen. Ook hier was Jef zeer tevreden over alleen maar lof over onze interne begeleiding van de jeugdscheidsrechters.Toen nog een stukje theorie gedaan en toen?

De grote theorie test. Als je het hier ook nog goed doe krijg je je diploma. Daar werd een score van 80% gehaald. Dus iedereen een diploma uitgereikt jawel door onze eigen nieuwe voorzitter en Jef van Vliet. Mooier kan je de dag niet afsluiten dacht iedereen.Maar daar was dan toch nog een verassing voor Stefan Lammerse. Deze kreeg een erespeldje met het gouden fluitje van de KNVB voor alles wat hij doet voor de jeugdscheidsrechters.

Iedereen nog effe wat drinken en een lekkere zak chips. Telefoon nummers uitgewisseld en de aankomende weken lekker wedstrijden fluiten. Met het officiële KNVB jeugdscheidsrechter diploma!!!Hebe, Wessel, Jarno, Quinty, Pim en Jurre GEFELICITEERD