Wernhout houdt Zundert op 0-0

maandag 9 december 2013, 19:00

Onder grote publieke belangstelling begonnen het jubilerende Wernhout en Zundert aan de langverwachte derby. Beide partijen begonnen afwachtend aan de partij en met name het tempo lag erg laag. Er vielen voor rust dan ook weinig  hoogtepunten te noteren. Joost Anthonissen was met een gerichte kopbal nog het dichtst bij een doelpunt, maar Thomas redde bekwaam. Van Zundert zijde waren  schoten van Jesse (naast) en Frenk (over)  de enige wapenfeiten. Kortom  een  matige eerste helft met een ruststand van 0-0.

Na rust kwam Zundert veel energieker uit de kleedlokalen en was het gedurende de gehele tweede helft duidelijk de bovenliggende partij. Wernhout kon niet meer doen dan  tegenhouden en kwam nauwelijks nog aan voetballen toe.  Zundert  koos constant de aanval maar vaak was de eindpass niet goed en er kwamen dan ook weinig echte kansen. Rond de 60e minuut ging Rob Luijten goed door op rechts en gaf een voorzet op Frenk Zagers maar Jasper Slootmans keerde diens kopbal bekwaam. Toen Joost Anthonissen geblesseerd het veld moest verlaten was het gevaar dat Wernhout via een spaarzame uitval nog tot scoren zou komen nog kleiner geworden en zocht Zundert nog nadrukkelijker de aanval.  Nick Havermans werd nog vervangen door Olivier van Hassel die met een goede actie nog bijna gevaarlijk werd. Ondanks het grote veldoverwicht kon Zundert echter geen echte kansen forceren  en bleef Wernhout eigenlijk nog redelijk gemakkelijk overeind in deze uiterst sportieve wedstrijd. Eindstand 0-0.

Ook in de kantine en de feesttent  gaven beide partijen elkaar geen strobreed toe en was de score ook wel ongeveer gelijk! Door dit puntenverlies kan Zundert voorlopig de titelaspiraties opbergen en zullen alle pijlen moeten worden gericht op het behalen van een periodetitel.  In de tweede periode staan echter Advendo en Chaam  twee punten voor op Zundert. Werk aan de winkel dus !!

Opstelling:  Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Dirk van Hasselt, Niek Daamen, Dorus Valk, Nick Havermans, Fabian Nelemans,Frenk Zagers, Sven Goethals, Erwin Braspenning, Jesse Mouws.