Weer nederlaag Zundert

zondag 3 maart 2013, 18:40

Zundert heeft in de thuiswedstrijd tegen Oosterhout wederom geen potten kunnen breken. In de eerste helft konden de Rood-zwarten zonder de geschorste Roy Jacobs nog goed partij geven. Beide ploegen kregen mogelijkheden genoeg om de score te openen. Zo was Olivier van Hassel na een vrije trap van Niels Damen dichtbij de openingstreffer. Zijn kopbal ging jammer genoeg net over. In de 18 min was een breedte pass van Niek Damen te kort zodat de spits van Oosterhout vrij baan kreeg richting het doel van Etienne. De ingeschoten bal caramboleerde via de paal terug het veld in. Nog eenmaal was Zundert via Erwin Braspenning gevaarlijk maar zijn half-volley miste het doel.

Na rust afhankelijk hetzelfde spelbeeld. De slecht leidende scheidsrechter beïnvloedde op een negatieve manier de wedstrijd. Na een voor iedereen duidelijke overtreding op Fabian Nelemans liet de linesman doorspelen en maakte Oosterhout de 0-1. Toen kort daarna via een afstand schot de spits van Oosterhout 0-2 aantekende was het Zunderts verzet gebroken. De trainer wisselde daarna Dirk van Hassel ??! voor een extra aanvaller. Het open huis achterin werd echter snel afgestraft met de 0-3 en de 0-4.

Al met al gezien het spel beeld een verdiende maar geflatteerde nederlaag waarbij aangetekend dat de scheidsrechter die ook Oosterhout-Zundert gefloten had in beide wedstrijden niet bepaald een onpartijdige indruk heeft achter gelaten. Zondag wacht het degradatie duel tegen Waspik. Een belangrijk duel waarbij de verliezer het moeilijk zal krijgen zich te handhaven in de derde klas. Supporters wij rekenen op jullie steun aanstaande zondag.