Wakker Zundert kent geen problemen

vrijdag 27 mei 2016, 13:30

Zundert was de eerste minuten niet goed bij de les en gaf daarmee HVV ’24 de bliksemstart waarop het hoopte. Na een eerste waarschuwingsschotje werd in de 2e minuut uit een corner de 1-0 achter doelman Thomas van Nederkassel gekopt. Nadat trainer Musters zijn manschappen wakker geroepen had trok Zundert de wedstrijd in 20 minuten naar zich toe. In de 14e minuut  legde Tim Goethals, na een combinatie met Fabian Nelemans de bal breed richting 2e paal waar Gaynio Aarts de bal alleen maar hoefde binnen te lopen. 1-1. Negen minuten later gaf Olivier een diepe bal op Denis Vujcic die hetzelfde deed als Tim. Weer kon de goed spelende Gaynio simpel binnentikken. 1-2. HVV ’24 speelde vaak de lange bal vanuit achteren, maar de Zundert verdediging o.l.v. het jonge duo Pieter Dictus en Dennis Verheijen kwam niet in de problemen. Zundert was wakker, sneed steeds door de HVV-verdediging heen en schiep zich meer dan een hand vol kansen. Helaas ontbrak de rust, de precisie of het geluk en verzuimde Zundert zich te belonen voor het goede aanvalsspel. Op het halve uur kwam Zundert weg toen een HVV-aanval op de lat belandde.

In de tweede helft kwam het eerste gevaar via Denis en werd Gaynio, na een prima actie van Olivier, terug gevlagd waarna het scorebord door HVV ’24 toch maar werd aangezet. De HVV-ers werden wat onvriendelijker, deelde links en rechts  wat uit maar streden voor een beter resultaat. Na tien minuten werd Zundert’s derde goal niet toegekend. Ipv de voordeelregel toe te passen bestrafte de leidsman een klap in het gezicht van Olivier net een vrije trap. HVV ’24 drong wat aan, ging achter één-op-één spelen, maar wist het technisch betere Zundert niet te verontrusten. Zundert permitteerde het zich zelfs, met het oog op de komende wedstrijden, om twee aanvallers te wisselen voor Jesse en Ferdi, die beiden gelijk dreigend waren. Zundert kreeg nog enkele mogelijkheden maar een verdediger of een onnauwkeurige passing deden de kans op een grotere voorsprong te niet. Na een uur voetbal berustte HVV zich in haar lot. Het wisselde twee aanvallers voor twee andere aanvallers en de naar de spits gedirigeerde centrale verdediger werd weer naar achteren geroepen. Tien minuten voor tijd kwam HVV toch plots op 2-2. Het maakte dat HVV feller werd en alsnog voor de overwinning ging. Zundert kwam even onder druk te staan en had de hulp van een verdediger nodig om een inzet van de lijn te halen en het gelijke spel  veilig te stellen.  De scheidsrechter floot vervolgens na 3 minuten blessure tijd af in de 43e minuut!

Zundert speelt in de finaleronde een halve competitie tegen vv Nijnsel (St. Oedenrode) en TSC (Oosterhout). Iedere ploeg speelt een thuis- en een uitwedstrijd. A.s zondag wordt TSC – Nijnsel gespeeld. Zundert speelt vervolgens op donderdag 2 juni tegen de verliezer van deze wedstrijd. Dus  op sportpark de Wildert tegen TSC of op Sportpark Den Eimert, Sportlaan 1 te Nijnsel tegen Nijnsel. de winnaar van deze finaleronde promoveert naar de 2e klasse.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten (W), Dennis Verheijen Pieter Dictus, Wim Kas, Fabian Nelemans, Tjeu van der Heijden, Olivier van Hassel, Tim Goethals (W), Denis Vujcic (W), Gaynio Aarts.

Wisselspelers: Ferdi Hereijgers (W), Rick Gommers, Jesse Mouws (W), Thomas Kerstens (W) en Alex van Nederkassel.