VVR EFFECTIEVER DAN ZUNDERT.

maandag 7 oktober 2013, 18:20

Onder ideale voetbalomstandigheden trapten VVR en een door vele blessures geteisterd Zundert op een redelijk bezet Sportpark Laguiten af voor deze belangrijke derby. Het eerste kwart van de wedstrijd werd gekenmerkt door van beide zijden aftastend voetbal waarbij vooral aan Zundert-kant veel onnodig balverlies werd geleden door slordige passes, maar vooral ook omdat te veel met de bal werd gelopen, hetgeen ook het tempo niet ten goede kwam. Er werd door beide partijen veel inzet getoond, doch vooral bij Zundert ontbrak het in deze fase aan overleg en rust in het spel. Halverwege de eerste helft werd  de eerste goede aanval van VVR door de Zundert-defensie over de achterlijn gewerkt. Uit de daarop volgende corner scoorde VVR 1-0 omdat de Zundert-defensie en met name Thomas even niet bij de les was. Enkele minuten later was het erg zuur dat de belabberd fluitende scheidsrechter de bal op de stip legde omdat uitgerekend  uitblinker Dave Havermans (hij verving de afwezige Niek  Daamen)  de bal van dichtbij tegen zijn arm gekopt kreeg. (2-0) Eigenlijk liep Zundert vanaf dat moment al achter de feiten aan. Het tij had echter zeker gekeerd kunnen worden toen Zundert  rond de 35e minuut twee dotten van kansen liet liggen: eerst legde Jesse de bal panklaar voor Maikel maar deze schoot van dichtbij naast. Later gaf Maikel een goede steekpass op Jesse en deze kapte zijn tegenstander mooi uit  maar ook hij schoot naast. Ruststand 2-0.

Na rust probeerde Zundert de aanval te kiezen  maar kwam mede door de tomeloze inzet en vele overtredinkjes  (echter nimmer over de schreef) van VVR  niet tot echte scoringskansen. Halverwege de tweede helft werd de doorgebroken Maikel onderuit  gehaald door een VVR verdediger en heel Sportpark Laguiten rekende er op dat deze speler met rood het veld zou moeten verlaten doch de scheidsrechter besloot Maikel geel te geven, iets wat  werkelijk niemand begreep. Even later kwam Zundert goed weg toen de ver uitgelopen Thomas de bal totaal miste en een VVR speler naast het lege doe schoot. Een VVR speler werd nog met direct rood van het veld gestuurd vanwege een waarschijnlijk niet al te vriendelijke opmerking tegen de prutsende,  arrogante, jonge leidsman.  Om nog een aanvallende impuls te geven werd verdediger Rogier nog gewisseld voor Erwin, maar ook tegen 10 man kon Zundert geen echte kansen bewerkstelligen. Al met al moeten we constateren dat deze sportieve wedstrijd verdiend door VVR is gewonnen, al had er voor Zundert meer  in kunnen zitten.

Opstelling:  Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Dave Havermans, Dirk van Hasselt, Rogier Haest ( 70 e minuut Erwin Braspenning), Fabian Nelemans, Wim Kas, Frenk Zagers, Jesse Mouws, Maikel Zagers, Sven Goethals.