V.V. Zundert te gast bij de VAR

dinsdag 22 januari 2019, 17:00

Van de ruim 3.000 voetbalverenigingen die Nederland telt, zijn er 82 KNVB / ARAG Fairplay gecertificeerd. Met trots kunnen we melden dat v.v. Zundert hier al een aantal jaren bij hoort.

v.v. Zundert spant zich in voor voldoende scheidsrechters en kwalitatief goede scheidsrechters. Het komt nauwelijks voor dat een ouder of leider zelf de fluit moet hanteren. Altijd zijn er scheidsrechters aangesteld die een officiële opleiding via de vereniging hebben gevolgd.

Alle JO13 spelers en speelster hebben de mogelijkheid dit te volgen. Dit vergroot de spelregelkennis, het begrip voor de scheidsrechter tijdens eigen wedstrijden en is goed voor de vereniging. Doordat het niveau van de jeugdige Zundertse scheidsrechters zo hoog is, mogen zij ook regelmatig op uitnodiging wedstrijden fluiten tussen jeugdteams van betaald voetbalclubs. Een hele beleving.

Omdat Zundert een voorloper in is, mochten Stefan Lammerse (scheidsrechter coördinator v.v. Zundert) en Rick Nelemans (scheidsrechters talent, dat zelfs wedstrijden in Eredivisie Dames en Derde Klasse niveau bij de Mannen) een kijkje nemen achter de schermen in Zeist.

De beide heren werden bij gesproken over de ontwikkelingen op het gebied van arbitrage door interessante gastsprekers. Ook mochten zij een kijkje nemen in het ARAG KNVB Replay Center. Het laatste kennen de voetbalvolgers waarschijnlijk beter als het hokje van de VAR.

Hieronder een impressie van deze dag. Mocht je ook interesse hebben om wedstrijden te fluiten, neem gerust contact op met Stefan Lammerse via 06-43478444.

Uitnodiging