Vreugde en verdriet na strafschoppenserie

maandag 18 december 2017, 10:00

Zundert-2 mocht na de knappe uitschakeling van hoofdklasser Sarto-2 in de tweede ronde van de beker, nu optreden Gastel-2 dat in dezelfde competitie als Zundert uitkomt. Gastel staat op de tweede plaats en was eerder met 4-3 te sterk voor het team van trainer Adam van Rijckevorsel.

De eerste minuten domineerde Zundert, maar de eerste de beste kans van Gastel ging er via de hand van de uitstekend keepende Sander in. Sander is de vaste doelman in bekerwedstrijden. Vanaf dat moment tot het halverwege de eerste helft was Gastel, de bovenliggende partij. De beslissingen van de leiding vielen op dat moment in het nadeel van de uitspelende partij. De laatste tien minuten nam Zundert het helft weer in handen, waarin onder andere Mathijn weinig geluk had in de afronding en de kruising raakt. Met nog twee kansen had zeker Mathijn wel een doelpunt verdiend.

Na rust ging Zundert beter voetballen en zocht het meer de combinaties. Het was eigenlijk wachten op de gelijkmaker. Uit een van de vele aanvallen ging Yannick alleen op de keeper af. Die kon zijn poging nog kon keren, maar was kansloos toen Sjoerd er als de kippen bij was om de gelijkmaker binnen te tikken. In het restant van de tweede helft was Zundert de bovenliggende partij en kreeg Gastel alleen een paar halve kansen, waar Sander steeds attent op reageerde. Zundert zocht, maar vond de verdiende tweede goal niet. In deze bekercompetitie volgt geen verlenging, maar wordt direct over gegaan op een strafschoppenserie.

Gastel startte met een schot op de paal. Zundert ging ook slecht van start met een misser, Gastel scoorde daarna wel, waarna Zundert de volgende drie penalty’s wel achter de doelman schoot. Sander stopte intussen wel een strafschop, waardoor de stand na vier penalty’s, 2-3 in Zunderts voordeel was. Gastel scoorde de vijfde penalty, waarna Zundert het kon beslissen. Helaas stopte de doelman de inzet. Nu moest om-en-om schieten de beslissing brengen. De eerste poging van beide teams ging binnen, waarna de zevende poging van Gastel ruim naast vloog. Jelle scoorde wel en schoot op deze manier Zundert-2 bij de laatste zestien. Een zeer knappe prestatie.

Zundert JO13-1 maakte het een dag eerder nog gekker. Na een knappe 1-1 tegen favoriet Groen Wit, werden zesendertig strafschoppen genomen, voordat de winnaar bekend was. Dit was helaas Groen Wit, waardoor het laatste Zunderste jeugdteam uit de beker lag. Voor een volledig verslag van deze kraker, zie onder kopje wedstrijden --> verslagen.