Vooruitblik op zondag

donderdag 17 oktober 2024, 18:00

Eerste busreis naar Zeeuws Vlaanderen.

In de derde klasse kom je doorgaans ook tegenstanders uit Zeeuws Vlaanderen tegen. Zo ook dit seizoen. Naast HVV’25, Hontenisse en Steen, de tegenstander van komende zondag, Clinge. Zondag zal de bus dan ook weer worden ingezet om spelers en geïnteresseerde supporters naar de plaats van bestemming van de uitwedstrijd te brengen.

Clinge is vanuit Antwerpen gezien een van de eerste Nederlandse dorpjes die je tegenkomt. Clinge is ook de tegenstander, waarvan de vaste volgers weten, dat de wedstrijd in 2022-2023 in twee delen is afgewerkt. Op 30 oktober won Zundert met 0-1, echter doordat Zundert een zesde wissel doorvoerde na een hoofdblessure, moesten de laatste 10 minuten overgespeeld worden. De zogenaamde “witte wissel” bestond toen nog  niet. Op  18 december werd het uitspelen afgelast, waarna op 29 januari, bijna 3 maanden na de eerste aftrap de eindstand, 0-1, definitief in de boeken kwam.

De vaste volgers weten dan waarschijnlijk dat in het eerste deel van dit duel de voetbalcarrière van de huidige assistent trainers Wim Kas bruut afgebroken werd. Kortom een bezoek om door meerdere redenen niet met veel plezier op terug te kijken. Clinge degradeerde dat seizoen ondanks een eindsprint met 17 punten naar de vierde klasse. Hier werd het vorig seizoen met 1 punt voorsprong op Hoeven kampioen. Clinge is dus terug in de derde klasse. De derde en vierde klasse is wel het niveau waar de club met thuisbasis Malpertuus zich tussen beweegt. Met 58 doelpunten was Clinge aardig op schot. Met 21 tegentreffers liet het zien nog stug als altijd te zijn.

De bekercampagne viel daarom tegen. Een nederlaag tegen HVV’24 was te billijken, maar de 2-1 nederlaag tegen vijfde klasser Hulsterloo was een teleurstelling. Ondanks dat Clinge zich met een 3-1 tegen eveneens vijfdeklasser SDO’63 wat herstelde, leek het niet klaar voor de competitie. Dat viel achteraf gelukkig mee voor de ploeg uit het grensdorp.

Dit seizoen is de club redelijk goed van start gegaan. Nederlagen tegen Groen Wit en Victoria’03 zijn geen schande. Een overwinning bij DOSKO en een remise tegen VVR zijn gewoon uitstekende resultaten. Met een doelsaldo van 4-9 blijkt nog niet veel van de defensieve kracht van vorig seizoen.

Op de website van Clinge hebben de elftallen ook een bijnaam, De Legends spelen in Clinge 3, de Dappere Strijders komen uit in Clinge 2 en ook de Gladiatoren van Clinge ZA-2 klinken stoer. Maar als overtreffende trap mag Zundert uitkomen tegen De Sterren van Clinge 1. Kortom Zundert is gewaarschuwd.

Dan Zundert zelf. We gaan het niet weer hebben over de jeugdigheid, we gaan het ook niet hebben over de geblesseerden spelers. De mannen die er wel waren hebben het goed gedaan, zowel tegen DOSKO als tegen Virtus hard gestreden en een punt binnengehaald. Daarna van koploper Victoria’03 gewonnen. Drie wedstrijden waarin misschien niet alles vlekkeloos verliep, maar er echt een team stond en er veel strijd geleverd werd. Vorige week tegen Hoeven, speelde Zundert een echte wedstrijd ná een resultaat tegen een koploper. Sterker nog het was een echte Zundert – Hoeven. Slecht spel, veel duels en degene die het eerste scoort, komt als overwinnaar uit de strijd. Dat was deze keer dus Hoeven.

Clinge staat net als Zundert in de brede middenmoot. Vier ploegen hebben een gaatje geslagen naar nummer 5 Zundert. Een overwinning in Clinge zou een mooie stap zijn om aan te haken in het linkerrijtje. Reis daarom af naar Clinge om onze mannen te ondersteunen. HUP ZUNDERT!