Vooruitblik op zondag

donderdag 3 oktober 2024, 18:00

Victoria’03 – Zundert. Zundert op zoek naar eerste zege tegen koploper.

Om nu al te schrijven over “de wedstrijd van het jaar” en “aanhaken of afhaken” is erg vroeg in het seizoen. Toch hebben we in speelronde 3 al een heel belangrijk duel op de planning staan. Zundert gaat op bezoek bij koploper Victoria’03 uit Oudenbosch.

Na dit duel zal er meer bekend zijn over de krachtverhoudingen binnen de competitie. En of Zundert de rol van reuzendoder weer op zich kan nemen. Vorig seizoen behaalde Zundert meer punten in de duels tegen de top 5 dan tegen de onderste 8 ploegen. Zundert heeft zelf twee prima wedstrijden op de mat gelegd met een sterk verjongd team. Toch eindigde het tweemaal in een puntendeling, waardoor plaats 7 de tussenbalans is. En de laatste plaats dichterbij is dan de koppositie. Kortom Zundert is op zoek naar antwoorden.

Victoria’03 begon met een knal aan het seizoen. In Rijsbergen werd VVR met 0-5 verslagen. Vorig weekend werd daar een knappe 2-1 thuisoverwinning op DOSKO aan toegevoegd. In de beker liep het nog niet zo lekker bij de ploeg uit Oudenbosch. Krappe overwinningen op vijfdeklassers De Schutters (2-1) en HSC’28 (3-0) waren niet voldoende om de 2-1 nederlaag tegen vierdeklasser RSV goed te maken. Een tweede plaats op doelsaldo achter de ploeg uit Rucphen was niet genoeg voor de volgende ronde.

Victoria’03 is een oude bekende. In het seizoen 2021-2022 stond het ook in de competitie bij Zundert. In de onderlinge confrontaties won Zundert toen tweemaal.  Toch was het Victoria’03 dat kampioen werd en promoveerde. Zundert eindigde op 10 punten afstand op plaats 5. In het eerste seizoen in de tweede klasse werd Victoria’03 nog knap achtste. Ook vorig jaar viel met een tiende stek niet tegen. In de helft van de wedstrijden werden punten verzameld. Met 28 punten uit 24 wedstrijden toch niet voldoende om de play-off voor degradatie te ontlopen. De versterkte degradatieregeling had ook vat op de tweede klasse. Hierin werd de ploeg uit Oudenbosch, na een vrijstelling voor de eerste ronde, uitgeschakeld in de tweede ronde door Wilhelmina’08. Hierdoor komt Victoria’03 dit jaar dus weer in de derde klasse uit, waarin het goed van start is gegaan. De fusieclub (Victoria’03 is een samensmelting van VES’35 en VV Oudenbosch) laat zien dat de optelsom, sterker is dan de losse delen. Victoria’03 mag zich een topclub in de derde klasse noemen met uitschieters naar boven.

Zundert, dat met de hakken over de sloot wel een ronde verder is in de beker en daarin op 27 oktober thuis tegen Beek Vooruit 2 mag aantreden, is dus op zoek naar de nieuwe identiteit. Er lijkt een frisse ploeg te staan, die bereid is te knokken voor elkaar en de punten, maar ook probeert via combinaties aan doelpunten te komen. Midweeks werd er met veel invallers geëxperimenteerd met de speelwijze en de opstelling. Dit was geen doorslaand succes. Tweedeklasser Gilze maakte gehakt van Zundert.

Het is nu aan de mannen van trainer Jan Hereijgers om te laten zien waar Zundert dit jaar voor staat. Hierbij voortborduren op de wedstrijden tegen DOSKO en Virtus is een uitstekend uitgangspunt. Makkelijk gaat het sowieso niet worden in Oudenbosch, dus reis massaal naar de Albanoweg om onze mannen aan te moedigen. HUP ZUNDERT!