Vooruitblik op zondag

donderdag 26 september 2024, 18:00

Eerste thuiswedstrijd v.v. Zundert

In de eerste thuiswedstrijd van het seizoen treft v.v. Zundert Virtus uit Zevenbergen. Een vast klant in de derde klasse. Op één jaar tweede klasse na speelt Virtus sinds 2012-2013 in de derde klasse. De club uit hetzelfde oprichtingsjaar als v.v. Zundert bivakkeert meestal in de bovenste regionen. Zo ook vorig seizoen toen het met twee punten meer dan Zundert ook twee plaatsen hoger eindigde op de ranglijst. De vierde plaats was net voldoende voor de promotie play-off.

Hierin strandde het in de derde ronde. Na overwinningen op Trinitas Oisterwijk en Haarsteeg was Wilhelmina ’08 te sterk. Hierdoor bleef Virtus in de derde klasse. Met de doelcijfers 48 voor en 36 tegen deed Virtus het ook net iets beter dan Zundert (42-34). In de onderliggende duels was Zundert sterker. Uit werden de punten gedeeld, nadat Zundert van 2-0 terugkwam tot 2-2. Thuis werd met 2-0 gewonnen door de roodzwarten.

Virtus was thuis sowieso sterker dan op verplaatsing. Op sportpark de Meeren werden 24 punten veroverd, in uitwedstrijden moest Virtus zich tevredenstellen met 15 punten. Virtus hield in geen enkel uitduel de nul.

De bekercampagne verliep niet helemaal volgens planning. Van Noordhoek (6-0) en ODIO (0-4) werd ruim gewonnen, de 4-0 nederlaag in Wouwse Plantage tegen Rimboe zorgde er echter voor dat het bekeravontuur in september al tot een eind kwam.

In de eerste wedstrijd kwam het tegen de nummer 2 van vorig seizoen, BSC, goed voor de dag. Tot tweemaal toe maakte het een achterstand ongedaan. Met karakter werd een gelijkspel uit het vuur gesleept.

Zundert zelf speelde ook gelijk. En ook Zundert kwam eerste op achterstand. Hierdoor is er nog weinig te zeggen van de krachtsverschillen in de competitie en al helemaal over de verschillen tussen Virtus en Zundert. Traditiegetrouw ontlopen deze teams elkaar niet veel. De duels staan vaak bol van de spanning. Kortom een mooie gelegenheid om het verjongende v.v. Zundert in actie te zien. Omdat ook de start van de Roodzwarte harten en de officiële opening van de voetbalkooi op het programma staat een extra reden om naar sportpark de Wildert te komen om onze mannen te steunen. HUP ZUNDERT!