Vooruitblik op zondag

donderdag 12 september 2024, 18:00

Zundert heeft tegen DEVO één punt nodig voor volgende ronde

Zundert speelt zondag in Bosschenhoofd de derde en laatste wedstrijd in de poulefase van de beker. Let op de aftrap onder de rook van Breda International Airport, ook bekend onder de naam Seppe is al om 14.00 uur.

DEVO staat voor Door Enige Vrienden Opgericht. De club bivakkeert gedurende haar bestaan hoofdzakelijk in de vijfde klasse en voorlopers als de onderafdeling. Met een aantal uitschieters naar de vierde klasse. Voor de volledigheid noemen we natuurlijk ook de jaren in de derde klasse vlak voor de Tweede Wereldoorlog. Maar de recente geschiedenis speelt zich dus vooral af in de vijfde klasse. Het laatste uitstapje was na het eerste afgebroken Corona seizoen, toen de club aanspraak maakte op een vrijgekomen plaats in de vierde klasse bij de herindeling van de voetbalpyramide.  Het degradeerde met 3 punten en de doelcijfers 16-93 weer terug richting 5e klasse.

Vorig seizoen eindigde het hier met een zesde plaats precies in het midden. De doelcijfers 31-32 benadrukken de rol als stabiele middenmoter. Er werden mede door 9 overwinningen 32 punten veroverd uit 20 duels. Thuis behaalde de ploeg 17 punten, uit de overige 15 punten. Het kreeg zowel uit als thuis 16 treffers te incasseren, terwijl de productie elkaar met 17 vs. 14 ook niet veel ontliep. Kortom DEVO is een degelijke, stabiele en stugge vijfdeklasser die vorig seizoen maar liefst zesmaal een “clean sheet” mocht noteren.

De eerste wedstrijd in deze bekerronde ging met 0-1 verloren tegen Grenswachters. Vandaag (donderdag 15 september) volgt de tweede wedstrijd bij Achtmaal.

Zundert zelf won afgelopen zondag van Achtmaal met 3-1. Dit was terecht, maar het ging niet vanzelf. De blessuretijd was nodig om de strijders in het groenwit op de knieën te krijgen. En dus won Zundert ook het tweede bekerduel. Hiermee voldoet het als derdeklasser voorlopig aan de favorietenrol in de poule.

Met een 3-0 en 3-1 overwinning staat Zundert fier aan kop. Andere ploegen kunnen in punten gelijk komen, waarna doelsaldo eventueel uitkomst moet bieden. Hopelijk laten onze mannen het zover niet komen. Als zij met minimaal 1 punt terugkeren uit Bosschenhoofd dan is de volgende ronde een feit. Ga onze mannen aanmoedigen in Bosschenhoofd of volg de verrichtingen via Twitter tijdens bijvoorbeeld kindercorso. HUP ZUNDERT!