Vooruitblik op zondag

donderdag 5 september 2024, 18:00

Bekerderby Zundert – Achtmaal

Komende zondag staat de eerste officiële thuiswedstrijd van het seizoen op het programma. Meteen een derby. Achtmaal is de tegenstander. Waar Zundert afgelopen week “het corsoduel” tegen Grenswachters al succesvol ingehaald heeft, doet Achtmaal dit op donderdag 12 september tegen DEVO. Er is dus weinig te zeggen over de kracht van Achtmaal dit seizoen.

Over vorig seizoen is wel veel te vertellen. Na 1 seizoen keerde Achtmaal als afgetekend kampioen terug naar de vierde klasse. Met 75 treffers met afstand het beste op schot en de 21 tegendoelpunten was het laagste aantal in de competitie. Dan ben je terecht kampioen. 17 wedstrijden werden winnend afgesloten. Tweemaal werd er verloren, waarvan éénmaal toen de titel als binnen was. En dus ook éénmaal werd er gelijk gespeeld.

Thuis werden alle 10 de wedstrijden gewonnen, waaronder uitslagen als 9-1 en 11-1. Kortom Achtmaal was on fire. Maar net als bij Zundert zijn er ook enkele sterkhouders bij Achtmaal gestopt, waardoor het nog even gissen naar de kracht van het huidige team is. In de poulefase van het Sandraudiga toernooi troffen beide teams elkaar. In een halve wedstrijd werd het 2-0 voor Zundert. Maar dit was echt in de eerste fase van de voorbereiding en midden in de vakantieperiode, dus zegt dit ook niet alles.

Achtmaal is altijd op-en-top gemotiveerd om het Zundert lastig te maken. De ploegen troffen elkaar m.u.v. vorig seizoen vier keer in de afgelopen vijf jaar voor de beker. Driemaal won Zundert (0-2, 0-4, 6-1) en éénmaal werd het gelijk (3-3 in 2021-2022). Maar in alle wedstrijden maakte Achtmaal het Zundert heel lastig. Zelfs bij de 6-1 overwinning was het ongelofelijk dat Zundert niet fors achterstond bij rust. Kortom een tegenstander om niet te onderschatten.

Zundert zelf is ook nog zoekende naar de ideale samenstelling. De keuzes binnen de selectie voor Zundert 1 en 2 zijn gemaakt, maar door blessures, vakanties en later in het seizoen mogelijk ook schorsingen zal dit weer door elkaar lopen. Ook de puzzel van de ideale basis opstelling is nog niet gelegd. Er zijn veel spelers die qua niveau dicht tegen elkaar aanzitten. Daarnaast timmeren ook “nieuwe” gezichten hard aan de weg om een plaats in Zundert 1 te bemachtigen. Trainer Jan Hereijgers en z’n staf wordt het gelukkig niet makkelijk gemaakt. Door de concurrentie gaat het niveau en de scherpte omhoog.

Zundert won dinsdag vrij eenvoudig met 0-3 bij Grenswachters. Door een aantal blessures en vakantie bij de meer ervaren spelers, stond er een jong team op het veld. Dat zal zondag niet anders zijn. Hopelijk laten deze mannen ook zondag weer zien wat ze kunnen. HUP ZUNDERT!