Vooruitblik op zondag

donderdag 16 mei 2024, 18:00

Zundert – VVR: spanning op verschillende vlakken

Nog twee wedstrijdrondes te gaan in de derde klasse A. Kleine verschillen met mogelijk grote consequenties. Zundert scoorde maar drie doelpunten meer dan de buren uit Rijsbergen. En ook het aantal tegendoelpunten verschilt maar 7 treffers van elkaar. Het gevolg: Zundert kan mogelijk nog de nacompetitie voor promotie halen, maar is dan afhankelijk van uitslagen op de andere velden. Lukt dit niet dan is het einde competitie.

Voor VVR ligt dit heel anders. Met twee overwinningen kan de ploeg Breskens nog passeren en zich via de achtste plaats veilig spelen. Lukt dit niet, dan zijn zowel rechtstreekse degradatie (plaats 12-13) als nacompetitie voor lijfsbehoud (plaats 9-11) de mogelijkheden. Er is zelfs een theoretische variant mogelijk dat VVR door twee monsteroverwinningen en gunstige resultaten elders de periodetitel wint, zich veilig speelt en op gaat voor promotie. Maar hier zal niemand in Rijsbergen serieus rekening mee houden.

Het is sowieso een geweldige prestatie waar de ploeg nu staat. In de eerste seizoenshelft werden slechts 6 punten veroverd. De achterstand op de nummer voorlaatst was toen al 8 punten. De zegereeks na de winterstop ingezet met een 2-1 overwinning op Zundert op zondag 28 januari maakt dat de ploeg grote stappen heeft gezet op de ranglijst. VVR lijkt een voorbeeld van een vereniging waar een trainerswissel wel tot het gewenste effect heeft geleid.

Zundert was afgelopen weekend vrij. De week ervoor was er geen programma, dus lastig in te schatten hoe het staat met de roodzwarten. Zijn ze op-en-top uitgerust en klaar voor een eindsprint of zal gebrek aan wedstrijdritme de mannen opbreken?

Een overwinning op VVR zou revanche op de smadelijke nederlaag in de uitwedstrijd betekenen. En in de verre uitwedstrijd tegen Breskens staat dan nog iets op het spel. Zundert heeft in de terugronde met nog 2 wedstrijden te spelen 16 punten verzameld. In de eerste seizoenshelft waren dit 18 punten uit 12 wedstrijden. Hoewel het niet altijd zo voelt, is Zundert aan een betere seizoenshelft bezig dan voor de winterstop, maar dan moeten er nog wel wat punten gehaald worden.

Hopelijk met veel steun van de supporters, dus kom onze mannen aanmoedigen. I.v.m. veldonderhoud spelen we op het B-veld, dus kom op tijd voor een goed plekje. HUP ZUNDERT!