Vooruitblik op zondag

donderdag 18 april 2024, 18:00

Zundert – Gastel: Op bezoek bij de gedoodverfde kampioen.

Zundert mag aanstaande zondag op bezoek bij de andere club in roodzwart. De aanstaande kampioen SC Gastel. Gastel nam afgelopen weekend met een 2-4 overwinning op nummer 2 BSC een voorschot op de titel.

Zundert zelf verloor met harde cijfers thuis van HVV’24, 0-4. Hiermee kwam de ongeslagen status tegen de top 4 abrupt tot een einde. De zes eerdere duels tegen de kopteams leverde 5 overwinningen en een gelijkspel op. Inclusief de 4-2 thuisoverwinning op Gastel. Op 26 november speelde Zundert de beste wedstrijd van het seizoen, versloeg het moeiteloos Gastel en nam het de koppositie over.

Vijf maanden later is alles anders. In de 11 wedstrijden daarna bleef Gastel ongeslagen. 9 overwinningen en 2 remises. De voorsprong op nummer twee BSC is opgelopen tot 5 punten én een wedstrijd minder gespeeld. Vooral in thuiswedstrijden staat er geen maat op Gastel. Op sportpark Blankershove werd nog niet verloren. Slechts tweemaal werden de punten gedeeld, de andere negen duels bleven alle drie de punten in Gastel. Gemiddeld driemaal per duel wist de thuisploeg het net te vinden. Tegenover de 27 treffers staan slechts 5 doelpunten van de tegenstander. Het is veilig om te stellen dat Gastel heerst op eigen veld. Overigens is Gastel met 21 punten ook de meest succesvolle uitploeg uit de derde klasse A.

Zundert deed slechte zaken in de strijd om de nacompetitieplaatsen. Het verlies tegen directe concurrent HVV’24 maakt het erg lastig om nog in de top 4 te komen. Maar zolang het mathematisch nog mogelijk is, zullen de mannen van Zundert er zeker voor gaan. Want Zundert speelde vorig weekend beter dan de uitslag doet vermoeden. Daarnaast is het voor iedere ploeg een uitdaging om het de koploper lastig te maken. Zundert mag zelfs een expert op dat gebied genoemd worden.

Kortom alle cijfers, statistieken en kengetallen zijn in het voordeel van SC Gastel, maar de bal is rond en je weet nooit hoe een wedstrijd loopt. Laten we hopen dat Zundert kan stunten en zo ook de resterende wedstrijden nog iets heeft om voor te strijden. Kom onze mannen dus aanmoedigen in Gastel, ze kunnen alle support gebruiken. HUP ZUNDERT!