Vooruitblik op zondag

donderdag 11 april 2024, 18:00

Zundert – HVV’24: subtoppers

Er is veel gebeurd de afgelopen weken in de derde klasse A. Het lijkt dat SC Gastel en BSC onderling gaan uitmaken wie er kampioen gaat worden. Daaronder strijden 5 teams voor de 2 andere nacompetitie plaatsen. Naast Steen, Virtus en Hontenisse zijn dit Zundert en de tegenstander van vandaag (zondag) HVV’24.

De zes andere teams lijken onderling uit te gaan maken welke twee er rechtstreeks afdalen, welke drie er nacompetitie spelen en vooral wie de dans ontspringt. Dit lijkt met 10 verliespunten voorsprong voor Zundert geen issue. Evenals voor tegenstander HVV’24. Beide ploegen zullen zich wel achter de oren krabben over het onnodige puntverlies de afgelopen maanden. HVV’24 en Zundert zijn allebei soort van onderpresterende teams. Op basis van de selecties zou je er iets meer van mogen verwachten. Dit is eigenlijk de afgelopen jaren al het geval. Vorig jaar eindigden ze op de derde en vierde plaats. Het seizoen ervoor op de plaatsen vier en vijf. In beide gevallen finishte HVV’24 net boven onze roodzwarte mannen.

Momenteel zijn de rollen omgekeerd, maar heeft de ploeg uit Hulst nog wel een wedstrijd tegoed. De ploeg uit Hulst verzamelde zowel uit als thuis ongeveer 1,6 punten per wedstrijd. Bij Zundert slaat deze balans veel sterker door naar een sterke thuisbalans (1,9 vs. 1,3 punt per duel).  Zundert won overigens wel het duel in Hulst. Op 19 november ging Zundert met een 2-3 overwinning terug naar huis.

De ploegen ontlopen elkaar dus nauwelijks iets. Ook de doelsaldi zijn vergelijkbaar. Zundert heeft 33 treffers voor en 26 tegen. Bij HVV’24 is dit in beide gevallen ééntje minder, 32-25. De verschillen zitten meer in hoe de punten werden binnengehaald. HVV’24 schoot uit de startblokken en veroverde uit de eerste 6 wedstrijden van het seizoen 16 punten. Tot het van Zundert verloor was het ongeslagen. Verder behaalde het uit 5 wedstrijden tegen ploegen uit de top 5 nog maar 3 punten. Het verzamelde de punten juist vooral tegen de lager geklasseerde teams. Zundert daarentegen behaald uit 6 duels tegen de top 5 teams juist 16 punten en liet ze liggen tegen de staartploegen.

Gezien de belangen voor echt alle teams in deze competitie zal het lang duren voor je een wedstrijd gaat krijgen waarbij voor beide partijen niets meer op het spel staat. Het gaat bloedstollend spannend worden. Hoe zal dit voelen voor bijvoorbeeld Wernhout die het laatste weekend vrij zijn en wellicht afhankelijk van het resultaat van anderen zijn. Zundert moet vooral naar zich zelf kijken en wedstrijd voor wedstrijd gaan voor het maximale resultaat. Hopelijk met veel steun van de supporters, dus kom onze mannen aanmoedigen. HUP ZUNDERT!