Voorbeschouwing GESTA - Zundert

vrijdag 11 september 2020, 7:30

Een vroege bekerfinale in Galder

Zundert speelt aanstaande zondag een soort van bekerfinale. Een echte knock-out wedstrijd in de poule. Zowel GESTA als Zundert wonnen de eerste twee wedstrijden. Zundert deed dit met de doelcijfers 7-0 net iets overtuigender dan GESTA dat 6 maal doel trof en 1 treffer moest incasseren. Slechts één van beide teams mag door naar de volgende ronde.

De volledige afkorting is overigens RKVV GESTA. Ofwel Rooms Katholieke Voetbal Vereniging Galder En Strijbeek Ten Aanval. Een schitterende naam, maar wat lastig om te roepen langs het veld of steeds te herhalen in deze voorbeschouwing. Dus vanaf nu GESTA.

De tijd dat we GESTA mochten onderschatten ligt ver achter ons. Als sinds het seizoen 2013-2014 zijn zij een vaste bespeler van de vierde klasse, waarin het een aardig woordje meespreekt. Vooral thuis zijn de roodwitten erg sterk. Vorig seizoen werd slechts één thuiswedstrijd verloren, tegen koploper Spoordonkse Boys ging men met 0-1 ten onder.

Voor dit seizoen is er niet heel veel veranderd als we het transferoverzicht van BN De Stem nalezen. 4 spelers kwamen over uit de eigen jeugd, een clubloze speler sloot zich aan bij GESTA en er was 1 internationale transfer in Galder te noteren. Een aanwinst van KFC Meerle streek neer bij de club. Met de selectie van vorig seizoen en deze versterkingen werd goed aan de competitie begonnen. Vorige week zondag werd v.v. Viola met maar liefst 6-2 naar huis gestuurd. Dus de goede thuiswedstrijden van vorig seizoen hebben een vervolg gekregen. Ter vergelijking vorig jaar speelde beide teams ook tegen elkaar in de competitie, toen kwam GESTA uit niet verder dan 0-0.

Ook in de beker gaat het met een 3-1 zege op Achtmaal en 3-0 overwinning op Wernhout dus voortvarend. De vraag is wie stopt dit ontketende GESTA?

Op basis van de klasse indeling is Zundert favoriet, want het speelt een klasse hoger. De duels tegen Achtmaal en Wernhout verliepen qua spel wisselvallig, maar echte problemen kenden deze wedstrijden ook niet. Tussendoor oefende Zundert tegen Gudok. Dat was wellicht de beste wedstrijd tot op heden in dit seizoen. Zundert lijkt ook steeds meer de juiste formatie te hebben gevonden. De tijd van experimenteren is voorbij voor trainer Jack Sweres. De competitie staat volgende week dan ook op het punt van beginnen.

Wat het zondag in Galder wordt, blijft lastig te voorspellen. Duidelijk is dat Zundert van goeden huize moet komen om met de volle buit en dus de volgende ronde terug naar huis te kunnen gaan. Meer dan eens gaat op: “een gewaarschuwd man, telt voor twee!”. GESTA heeft bewezen, zeker thuis ijzersterk voor de dag te kunnen komen. Kom op Zundert, de tweede ronde lonkt!