Voorbereiding 2024-2025

donderdag 13 juni 2024, 18:00

Voorbereiding selectie v.v. Zundert

Het seizoen zit er nu echt op. Zundert 2 wist afgelopen zondag te promoveren naar de eerste klasse! Jammer genoeg komt het de buren Moerse Boys en Wernhout niet tegen, omdat deze de omgekeerde route bewandelen.

Zundert 1 miste net de nacompetitie voor promotie en mag zich dus gaan opmaken voor nog een jaartje derde klasse. Niets mis mee, prima niveau, leuke competitie. Ook hier natuurlijk een aantal wijzigingen. Gastel is gepromoveerd, Wernhout en Schijf gedegradeerd. BSC, Virtus en HVV’24 wisten niet te promoveren via de nacompetitie en komen Zundert 1 mogelijk ook komend seizoen weer tegen. Rood Wit strandde in de voorlaatste ronde van de nacompetitie en daalt dus met Schijf en Wernhout af. Breskens (tegen Hoeven) en Rimboe (tegen Bergeijk) moeten zondag nog 1 keer winnen om nog een jaar derde klasse te mogen spelen.

Ik moet altijd lachen en wordt eigenlijk verdrietig van de rubriek “transferoverzicht Amateurvoetbal”. Maar goed zo werkt dit in de huidige tijd.

Naast Job Verkooijen en Tieme Verschuuren die nu officieel jeugdspeler af zijn en doorstromen naar de selectie, komt alleen Sam Bestman (zoon van elftalleider Theo Bestman) over van een andere vereniging. Hij komt van The Gunners uit Breda. Roy Jacobs en Crijn van Hees keren terug op een eerdere beslissing om te stoppen met voetballen.

Frenk Zagers, Wim Kas, Siemen Boomaerts en Joey Schijfs stoppen met voetballen, terwijl Fabian Nelemans en Tjeu van der Heijden hun geluk bij JEKA in Breda gaan beproeven.

Mooi is het feit dat de onfortuinlijke Wim Kas die door blessures noodgedwongen moet stoppen actief blijft bij Zundert 1. Hij gaat als assistent training op donderdagavond en tijdens wedstrijden Jan bijstaan.

De selectie start op zondag 4 augustus met trainen. Vooralsnog zijn er vanwege vakanties en bloemencorso vooral wedstrijden voor Zundert 1 ingepland, hierbij het voorlopige oefenschema:

Zondag 4 augustus: 10.30 uur eerste training

Zondag 11 augustus Madese Boys 1 – Zundert 1 13.00 uur

Vrijdag 16 augustus en zondag 18 augustus deelname Sandraudiga toernooi in Wernhout. Zundert start vrijdag in poule A met halve wedstrijden tegen Achtmaal 18.30 uur  en Wernhout 20.30 uur.

Zondag 25 augustus: DSE 1 – Zundert 1 13.00 uur en DSE 2 – Zundert 2 11.00 uur

Dinsdag 27 augustus: Rood Wit 1 – Zundert 1 20.00 uur

Start beker zondagen 1, 8 en 15 september, waarbij de wedstrijd van corsozondag verschoven gaat worden.

Zondag 22 september start competitie voor zowel Zundert 1 en Zundert 2.