Vlaggenschip Dames bekert verder

maandag 28 november 2011, 22:30

Zundert DA1 - VCB DA1 2 - 2 Zundert w.n.s.

Voor vandaag stond de 3e ronde voor de beker op het programma tegen het geheel onbekende VCB uit Biezemortel. VCB staat momenteel fier ongeslagen bovenaan in de 4e klasse.

Zundert heeft een prima start en in de 3e minuut ligt de bal al in het net. Door een mooie combinatie haalt Dirk de achterlijn en haar voorzet wordt door Marthe in de goal geschoten. Zundert krijgt enkele kansjes. Een voorzet van Karin wordt door Ellen Br. net gemist. Even later is het net andersom. Nu is het Ellen die een pass geeft op Karin maar helaas tegen de keeper schiet.

Direct na rust is er een snelle uitbraak via Marthe die een steekpass geeft op Ankie. Het schot wordt in eerste instantie gestopt door de keeper, maar de bal komt voor de meegelopen Marthe die de bal kan intikken, 2-0. VCB komt even daarna terug in de wedstrijd als er slecht wordt uitverdedigd waardoor de tegenstander kan scoren. Even later komt VCB op gelijke hoogte als de scheidsrechter als enige een afstandschot via binnenkantpaal over de doellijn ziet rollen. Er volgen spannende momenten en het kan alle kanten uitgaan. Net voor tijd wordt de prima keepende Amke gewisseld voor Ellen D.. Dat het een zware wedstrijd is geweest blijkt uit het feit dat Anke Da (rug), Ankie (hamstring) en Monique B. (knie) geblesseerd uitvallen. Penalty's moeten uiteindelijk de beslissing brengen wie er verder mag bekeren. Doordat VCB 2 strafschoppen mist en Zundert 1 mogen de Zundertse dames in tegenstelling tot de mannen verder in de beker.