Veel doelpunten maar uiteindelijk slechts 1 punt voor Zundert

dinsdag 5 mei 2015, 8:30

Of deze druk voor de RoodZwarten te groot was of omdat men de eerste twintig minuten nog niet scherp genoeg was is niet bekend maar na een kwartier spelen stond Waspik al op een riante 2-0 voorsprong. Beide doelpunten waren te danken aan slordig en onnodig balverlies in respectievelijk de verdediging en op het middenveld, een afstandsschot van Fabian in de 8e minuut was het enige wapenfeit van Zundert in het eerste kwartier. Pas na de 2-0 liet Zundert zijn ware gezicht zien en veranderde het spelbeeld en was het Zundert dat het spel maakte. In de 21e minuut was het Frenk diee met een geplaatste bal vanaf de 16 meterlijn de bal onhoudbaar voor de keeper van Waspik in de verre hoek plaatste en zo zorgde voor de aansluitingstreffer. Het spel van Waspik werd daarna steeds fysieker en de beslissingen van de scheidsrechter steeds warriger wat resulteerde in een zeer rommelige voortzetting van de wedstrijd. Na een bikkelharde overtreding van de linksbuiten van Waspik in de 32e minuut  moest Rob Luijten geblesseerd het veld verlaten en werd hij vervangen door Dennis Verheijen. Met Dennis in het veld werd door Zundert nog meer de aanval gezocht en kon Waspik nog enkel de lange bal spelen om zo te proberen onder de druk van Zundert uit te komen. In de 41e minuut werd het harde werken beloond en was het Olivier welke na een uitstekende voorzet van Dennis in de rebound de gelijkmaker wist aan te tekenen.

In de tweede helft vielen aan beide kanten genoeg mogelijkheden te noteren. Het was Waspik dat na 48 minuten spelen enigszins gelukkig wederom op voorsprong kwam, een voorzet werd via de voet van Frenk tot doelpunt gepromoveerd. Slechts tien minuten later scoorde Denis met een kopbal uit een corner de gelijkmaker. Zundert bleef aandringen en kreeg zeker ook nog kansen op de overwinning via Denis en Fabian. Al was het zeker ook aan een prima redding van Thomas te danken dat men uiteindelijk niet alsnog met lege handen kwam te staan. Al met al kunnen beiden ploegen gelet op het verloop van de wedstrijd tevreden zijn met een gelijkspel, al is hiermee de kans op het spelen van na-competitie voor Zundert verkeken.

Laten we as. zondag dit toch al zeer geslaagd seizoen in de laatste thuiswedstrijd in stijl afsluiten met een overwinning op Veerse Boys. Vanzelfsprekend rekenen we hierbij zoals ook bij alle andere thuis- en uitwedstrijden wederom op een ruime opkomst van onze trouwe supporters.

Opstelling Zundert: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten (Dennis Verheijen), Pieter Dictus, Niek Daamen, Frenk Zagers, Dorus Valk, Fabian Nelemans, Wim Kas, Olivier van Hassel, Maikel Zagers, Denis Vujcic.