UPDATE verenigingsregels.

donderdag 28 juni 2012, 23:00

Iedereen kent ze wel: vervelende situaties waarbij het voetbalplezier verknald wordt door kritiek of zelfs schelden op een scheidsrechter, schreeuwende ouders langs de lijn, onnodig grof spel van de spelers, mensen die overal hun rommel neergooien of respectloos gedrag van spelers en toeschouwers. Dit soort negatieve ervaringen zorgt er o.a. voor dat de ambitie van sportieve voetballers afneemt en dat het steeds moeilijker wordt om vrijwilligers te vinden voor bijvoorbeeld wedstrijden te fluiten of elftallen te leiden.

Voor het behouden of zelfs vergroten van plezier in voetbal is het belangrijk dat we bepaalde regels afspreken en ons daar allemaal aan houden. Respectvol omgaan met elkaar moet daarbij de basis zijn waar alles op rust.

Samen met de KNVB heeft vv Zundert vorig jaar enkele avonden georganiseerd voor het jeugdkader over sportiviteit en respect. De club geeft hier in het komende seizoen een vervolg aan. In dit kader zijn ook  de bestaande verenigingsregels onder de loep genomen en daar waar nodig aangepast. De verenigingsregels zijn een verzameling regels en afspraken waaraan iedereen zich hoort te houden.

VV Zundert  gaat ervan uit dat alle leden notie nemen van deze verenigingsregels en dat deze regels een hulpmiddel zijn om de sfeer binnen onze mooie club te te behouden en te verbeteren. Wie zich niet aan de regels houdt zal de consequenties voor lief moeten nemen.

De vernieuwde verenigingsregels vindt je in de zwarte balk onderaan deze website in de 4e kolom CLUBINFO