Trainingskamp Zundertse Selectie

woensdag 15 januari 2014, 0:00

Op vrijdagavond werd al vroeg naar Breda vertrokken voor een Indoor Soccer toernooi. Kleine kunstgrasveldjes met boarding en netten zorgen voor snel en spectaculair voetbal. Met 4 teams werd 4 tegen 4 op 2 velden gespeeld. Als aanvulling op onze twee eigen keepers waren ook oude bekende Roy (Achtmaal) en Tom (Moerse Boys) bereid gevonden om mee te doen. Uiteindelijk bleken twee teams bovenaan te eindigen met allebei één verliespartij. Er hoefde niet naar doelsaldo gekeken te worden omdat er ook shoot outs genomen waren. Hierbij bleek het team van Dorus, Rens, Etienne, Rob en Olivier één doelpunt meer gemaakt te hebben dan Sven, Tom, Fabian, Nick en Joram.

Hierna werd afgereisd naar Bladel waar eerst een stapelbed werd uitgezocht en vervolgens stond een activiteit op het programma dat was georganiseerd door de Spelersraad. Er werd Ranking the Selectie gespeeld waarbij de drie damesteams van vv Zundert op uiteenlopende vragen de leden van de Zundertse Selectie middels anonieme vragenlijsten hadden gerangschikt. In 6 teams werd gestreden om te kijken wie de dames het beste kon inschatten en dat bleek soms lastig en soms ook erg eenvoudig. De teamcaptains werden nog op de proef gesteld hoe goed ze hun vriendin konden inschatten. Na acht voorrondes en zes teamcaptainsrondes bleken het team van Kees en Eduard in de finale te staan. In de finale nam team Eduard een 2-0 voorsprong. Teamcaptain Kees speelde twee tegenstanders weg en maakte gelijk. Maar op de beslissende vijfde vraag gaf Kees het nummer drie antwoord en wist Eduard het nummer één antwoord. Hiermee waren Eduard, Jaap, Jesse, Olivier en Denis de winnaars van de avond. Belangrijker was dat we nu het koosnaampje van Erwin weten en dat we nu weten wie het knapste, gezelligste, meest romantisch, flauwste, slimste en beste wordt beschouwd door de dames. Om half 2 was het afgelopen en kwamen de kaarten op tafel. Tussen 3 en 7 werden één voor één de stapelbedden opgezocht.

Na een vroeg ontbijt met eieren, wat weer prima was verzorgd door Jaap Hoekman, maakte iedereen zich klaar voor een ochtendtraining op het kunstgras van Bladella. Jaap zou overigens het hele weekend weer zorgen voor overheerlijke hapjes, soep, spaghetti en bami. Het eerste had een rustige training met positiespellen en standaard situaties. Het tweede legde meer nadruk op passen en trappen en partijspelletjes. In de middag stonden groepsgesprekken op het programma en werd er gerust voor de avondwedstrijd tegen het eerste en tweede van Bladella, die allebei een klasse hoger spelen dan de twee Zundertse selectie elftallen. Het eerste legde een puike pot op de mat en stond bij rust met 1-2 voor. Na rust werd dit vastgehouden en met 2-3 gewonnen door doelpunten van Jesse (2x) en Olivier. Het tweede begon wat moeizaam aan de wedstrijd en kwam met 2-0 achter. Daarna herpakten ze zich goed en voor rust was de achterstand al rechtgetrokken door Toby en Ferdi. Rick maakte na rust de winnende. In de slotfase liepen veel jongens op hun laatste benen maar door een goede redding vlak voor tijd van Etienne werd ook met 2-3 gewonnen.

Na de wedstrijd werd met een heuse touringcar afgereisd naar Valkenswaard voor een stapavond. Buschauffeur Hans bracht ons veilig naar The Old Dutch waar gelijk strategisch positie werd ingenomen op het podium om de danskunsten te showen. Het laatste uurtje verschenen zelfs de trainers nog op de dansvloer zodat er tot het eind toe flink werd gefeest. Dit kreeg nog een vervolg in de bus waar iedereen nogmaals los ging. Na een collectieve plaspauze met 30 man in de berm bracht buschauffeur ons veilig thuis en werden nog de laatste bordjes bami en zakken kroepoek naar binnen gewerkt.

De volgende ochtend werd er uitgeslapen en na het opruimen stond er nog een wandeling op het programma. De wandeling was het enige wat niet helemaal goed was voorbereid want na twee doodlopende paadjes had iedereen het wel gezien en werd snel richting Zundert gereden om bij Jaap Hoekman nog te lunchen en het trainingskamp af te sluiten.