Trainingskamp selectie in Someren

maandag 18 januari 2016, 21:30

Op vrijdag 8 januari was het dan zover, de Zundert selectie verzamelt zich aan het eind van de middag om af te reizen naar Someren te Oost-Brabant. Hier vangen we aan met een intensieve pot Indoor Soccer, om vervolgens direct om 22:00 te starten met het vrijdagavondprogramma onder leiding van de spelersraad. In het 2 uur durend programma zijn diverse bierrondes verwerkt die maken dat de zangkeeltjes gesmeerd blijven, alsmede voor de activatie van de hersencellen om de lastige vragen te kunnen beantwoorden van de zeven klassieke eindexamenvakken. En of de zangkeeltjes gesmeerd waren, in de karaokerondes blijken we namelijk over het nodige zang- maar ook zeker danstalent te beschikken. In de finaleronde zijn de teams “village people”, “K3” en “de clowns”  al nagenoeg kansloos. Na de finaleronde blijken de drie resterende teams aan de leiding te gaan met een eenzelfde aantal punten. Waarbij team “de hoertjes” uiteindelijk toch op basis van de (schaarse) kleding weet te winnen van de nummer 2 “Frans Duijts” en nummer 3 “Amerika”.

Op zaterdag staat een pittige ochtendtraining op het programma met een onverwachte duurloop. Na de spaghetti van Jaap en Sacha gaan beide selectie-elftallen het groepsgesprek in om de eerste seizoenshelft te evalueren en de klokken gelijk te zetten voor de tweede seizoenshelft. Vervolgens mogen beide elftallen  de juist daarvoor uitgesproken ambities waarmaken tegen elkaar in het altijd lastige duel: Zundert 1 – Zundert 2. Drie penalties, 7 doelpunten en 105 minuten later stappen beide teams moe maar voldaan van het veld. Met speciale dank aan dhr. Nelemans voor het leiden van de wedstrijd. Na een stevig bord nasi is het om  19:45 alweer tijd om in de bus te stappen op weg naar Reusel, waar alweer de 3e, en voor Zundert de 2e, Reuselse Biercantus gehouden wordt. Of het de nu vermoeidheid was of de ontlading na de middagwedstrijd, na een half uurtje en een paar biertjes later staat iedereen op de banken, na een uurtje staat iedereen op de tafels en na anderhalf uur zijn de mensen die nog niet op de grond gelegen hebben al op één hand te tellen. Memorabele momenten die bijgebleven zijn: Edu die door een tafel weet te zakken die de gehele avond daarvoor toch echt al 20 springende mensen hield, een scheidsrechter die zelf eens niet op zijn fluit blaast en een lekker broodje kebab. Dit jaar wordt de bus gelukkig niet afgebroken en keren we met bijna de gehele groep rond de klok van 04:00 veilig terug in Someren.

Al met al een geslaagd weekend met een mooie mix van sport en vermaak. Met dank aan de organisatie.