Tam Zundert verliest derby

maandag 24 februari 2014, 21:40

Onder een vroeg, maar lekker voorjaarzonnetje werd de aftrap verricht door de prinsen van ’t Aopelaand en de Banoanblussers. VVR startte wat behoudender en had het accent op de verdediging gelegd. Zundert probeerde de aanval te zoeken maar kreeg weinig ruimte van VVR dat fel op de bal zat. Nadat Thomas van Nederkassel zich zonder gevolgen in de bal verslikte was het Maikel Zagers die een eerste kans voor Zundert liet noteren. Zijn inzet belande op het dak van het doel. Even later was het VVR dat het met 2 afstandsschoten probeerde die onschadelijk werden gemaakt door Thomas. Zundert leek de controle te hebben maar was erg slordig in balbezit en verspeelde de bal steeds te gemakkelijk aan VVR. Na 20 minuten gaf Fabian Nelemans voor op Maikel in het strafschopgebied. Een erg forse schouderduw verhinderde dat Maikel doeltreffend kon inkoppen. De tegenaanval van VVR leverde een corner en een grote kans op. De hoekschop werd bij de 2e paal niet binnengekopt. Het laatste kwartier voor rust drong VVR Zundert terug, maar wist het zich geen kansen te creëren. Zundert was nog een keer dreigend toen Jesse Mouws alleen door de noodrem kon worden gestopt. De vrije trap leverde echter niets op.

WEDSTRIJDSPONSOR

Na de thee was het gelijk raak. Na een grote kans voor Zundert kwam VVR er snel uit. De Zundert verdediging werd op snelheid geklopt en de VVR-spits ronde bekwaam af. 0-1. Zundert schakelde een tandje bij en Jesse schoot voorlangs. In de 55e minuut zag vriend en vijand een strafschop na een duidelijke overtreding op Jesse. De verder goed leidende scheidsrechter liet echter doorspelen en ontnam Zundert een kans de wedstrijd te doen kantelen. Drie minuten later caramboleerde de bal na een wilde trap op het Zunderts middenveld in de voeten van een VVR-aanvaller. De goede voorzet werd knap gecontroleerd in de zestien en binnengeschoten. 0-2. Zundert moest risico’s nemen, paste twee wissels toe en ging achterin één-op-één spelen. Maikel was twee keer dicht bij een doelpunt. Een vrije trap werd door de keeper uit de doelmond getikt en vanaf vijf meter besloot hij langs de verkeerde kant van de paal.

Een kwartier voor tijd besliste VVR de wedstrijd. Voor de tweede keer bleek een VVR-aanvaller sneller dan een Zundert-verdediger en kwam de 0-3 op het scorebord. Tien minuten voor tijd moest Zundert verder met 10 man nadat Erwin Braspenning met een ogenschijnlijk zware knieblessure van het veld ging. In de slotfase schoot Dorus Valk nog op de lat en redde Thomas voor Zundert bij een ondertal situatie. Zundert kwam inzet en gedrevenheid tekort tegen een collectief sterk VVR. Een zure nederlaag voor Zundert dat zich bij winst als een serieuze concurrent voor de titel had gemeld bij Bavel dat voor de 3e keer op rij verloor.

(De opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Niek Daamen (Frenk Zagers), Dirk van Hasselt, Dorus Valk, Wim Kas, Nick Havermans (Olivier van Hassel), Fabian Nelemans, Sven Goethals (Erwin Braspenning), Maikel Zagers en Jesse Mouws. Wisselspelers: Erwin Braspenning, Frenk Zagers, Olivier van Hassel en Etiënne Hereijgers)

HOOFDSPONSOR