Stoïcijns Zundert vervult plicht

zondag 26 mei 2024, 18:30

Stoïcijns Zundert vervult sportieve plicht.

Zundert wint in Breskens, waardoor VVR de nacompetitie ontloopt. Met een kleine delegatie, maar een groot moreel besef stapte Zundert in de bus voor de laatste wedstrijd van het seizoen. En gisteren hebben de boys hard gewerkt op de vrijwilligersdag, waarvoor dank! Voor Zundert stond er niets meer op het spel, voor Breskens juist wel. De volledige trukendoos ging open. Tien minuten later aftrappen, de cornervlaggen vergeten te plaatsen, een scherpe grensrechter en een poging de wedstrijd voortijdig te staken. Zundert bleef rustig en speelde een prima pot.

In het begin leek de tactiek van Breskens te werken. Het eerste gevaar kwam van de thuisploeg. Een schot op de lat, schudde Zundert definitief wakker. De eerste kans was gelijk raak. Mike gaf een mooi steekballetje op Wessel, die als een echte spits de bal onder de doelman binnenschoot. En daar bleef het niet bij. De afzwaaiende Tjeu legde de bal over de laatste linie. Mike wist deze bal op waarde te schatten en schoot de bal over de keeper tegen de touwen.

Nadat Bas met een harde kopbal uit een corner van Joey dichtbij de 0-3 was, ging de Zundertse storm even liggen. Breskens kwam in de wedstrijd. Uit een indraaiende vrije trap van de zijkant was Zundert niet bestand tegen de power van de instormende tegenstanders. Waar Zundert eerder dit seizoen dit soort tegenslag niet altijd te boven kwam, toonde het dit keer veel veerkracht. Enkele minuten later was de marge al weer twee. Uit een soepel lopende aanval kon Mike de bal op aangeven van Bas breed leggen op Wessel, die de meegereisde supporters weer liet juichen. Dit was tevens de ruststand.

Na rust probeerde Breskens met een vlag signaal Zundert te stoppen. De scheidsrechter liet doorspelen, waarna  Siemen de bal breed gaf op Mike. Echter de concentratie was weg waardoor de poging in de handen van de doelman eindigde. Tjeu verliet het veld voor Rabin. Rabin werd over het hoofd gezien door Wessel, die voor z’n hattrick ging. Zonder succes.

Daarna rommelde het wat boven Breskens. De thuisploeg stapte hierop van het veld met als doel het overwicht van Zundert te ontregelen of zelfs een tweede reis naar Zeeuws Vlaanderen af te dwingen. Gelukkig was de wedstrijdleiding doortastend en werd de wedstrijd uitgespeeld. Olivier maakte dit niet meer mee, hij maakte plaats voor Owen. Hij zag Siemen de bal voorgeven op Mike. Zijn poging kon nog gekeerd worden door de keeper, maar Rabin was attent en schoot de 1-4 binnen. Daarna kwam ook Maarten nog in de ploeg voor Wessel. Beide ploegen kregen nog een goede kans, maar het bleef 1-4.

Hierdoor zal de derde klasse A er volgend seizoen anders uitzien. Voor de buren Schijf en Wernhout viel het doek. Breskens, Rimboe en Rood Wit maken zich op voor de nacompetitie voor lijfsbehoud. VVR speelde zich dus veilig. BSC, HVV en Virtus gaan proberen met kampioen Gastel de sprong naar de tweede klasse te maken. Zundert kwam daar twee punten tekort voor. Het kan dus gaan nadenken in welke van de wedstrijden tegen de onderste helft van de competitie het dit heeft laten liggen. Op naar volgend seizoen, nieuwe ronde, nieuwe kansen.

PS. Voor volgend seizoen zijn we nog op zoek naar schrijvers vanhet wedstrijdverslag van v.v. Zundert 1. Interesse? Maak dit kenbaar bij Corné Verschuuren, corne@vvzundert.nl of 06-51231658. Het verslag mag een titel van 55 leestekens hebben en daarnaast bestaat uit maximaal 3000 leestekens, zodat het ook aangeboden kan worden aan De Bode.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Ebbe van de Wouw, Frenk Zagers, Bas Englebert, Joey Schijfs, Olivier van Hassel (W: Owen Maas), Tjeu van der Heijden (W: Rabin Hassan), Owen Maas, Siemen Boomaerts, Wessel Delcroix (W: Maarten Arnouts) en Mike Daemen.

Wissels: Joey Schijfs, Wessel Delcroix en Siem Boomaerts.