STILLE TOCHT

donderdag 6 december 2012, 21:45

Aan alle leden (en andere betrokkenen) van de voetbalverenigingen uit de gemeente Zundert

Jullie zullen ongetwijfeld het verschrikkelijke nieuws over het overlijden van grensrechter Richard Nieuwenhuizen als gevolg van zinloos geweld van enkele jeugdspelers gevolgd hebben. Allereerst willen wij als gezamenlijke verenigingen ons medeleven uitspreken richting de nabestaanden.

De KNVB heeft als reactie op dit waanzinnige incident en om een signaal af te geven richting maatschappij alle wedstrijden in het amateurvoetbal afgelast. Natuurlijk zullen wij hier gevolg aan geven, daarnaast  zullen we ook geen vriendschappelijke wedstrijden spelen.

Laten we samen komend weekend gebruiken als een bezinning op dit soort vreselijke wantoestanden. Incidenten die er voor zorgen dat voetbal in een kwaad daglicht komt te staan. Gelukkig hebben wij samen als voetbalverenigingen de belangrijke waarde "respect" hoog in het vaandel, een waarde die we samen uitdragen en als het goed is naleven. Laten we dit doen op een manier waardoor wij er in ieder geval voor zorgen dat dit soort zaken nooit bij ons kunnen voorkomen. Kortom laten we zorgen dat we altijd trots kunnen blijven op onze verenigingen en hun leden.

Als  Zundertse voetbalverenigingen willen wij een statement afgeven door samen een stille tocht te organiseren. Dit om te laten zien dat het heel goed mogelijk is dat er op het veld een sportieve strijd uitgestreden kan worden en dat het tegelijk mogelijk is samen een front te vormen als het er echt toe doet. En nu doet het er toe, we moeten samen laten zien dat we meeleven met nabestaanden en dat zoiets vreselijks nooit meer mag gebeuren. Niet op de voetbalvelden, maar beter nog: zinloos geweld moet de wereld uit. Vandaar onze oproep om zaterdag met velen naar Zundert te komen.

Programma stille tocht zaterdag 8 december

10.30 uur        verzamelen bij het parkeerterrein Albert Heijn in Zundert

11.00 uur        aankomst bij het gemeentehuis

11.15 uur        enkele korte toespraken

11.45 uur        afronding stille tocht

Verzamelen en parkeren
Alle deelnemers verzamelen zich bij het parkeerterrein van Albert Heijn. Bedoeling is om zoveel mogelijk gebruik te maken van het gedeelte van het terrein aan de Molenstraat.
Probeer auto's ook daar te parkeren of elders  en niet aan achterzijde van de supermarkt. De tocht zal vanaf daar via de Molenstraat gaan richting het gemeentehuis. Er wordt gezorgd voor voldoende verkeersregelaars. Na de toespraken in het gemeentehuis zorgen de begeleiders zelf voor het terugkeren naar de auto’s.

Oproep aan alle deelnemers: doe je clubshirt aan! (gezien het weer onder je jas, in het gemeentehuis doen we de jas uit)

Namens de besturen van de verschillende voetbalverenigingen de voorzittters

Anton Daamen, Richard Dictus (wnd), Loek Havermans , Leo Stes , Peter van Heusden.