Sportiviteit & Respect

maandag 20 februari 2012, 20:55

Op initiatief van het hoofdbestuur organiseert de KNVB in maart twee kaderavonden voor alle jeugdleiders, -trainers en -scheidsrechters met als thema Sportiviteit & Respect.

De KNVB en het bestuur van vv Zundert willen dat onze jeugdspelers met plezier voetballen. De trainers en begeleiders spelen hierin een belangrijke rol.
Aan de hand van DVD scènes en eigen praktijkvoorbeelden komen onderwerpen aan de orde als:
Wat doe je als ouders ‘helpen coachen’ langs de lijn?
Hoe zorg je ervoor dat alle spelers van je team plezier in het voetballen houden?
Hoe reageer je als een van je spelers een speler van de tegenstander uitscheldt?
Hoe zorg je ervoor dat je spelers gemotiveerd blijven, ook als ze pubergedrag vertonen?

Op 5 en 26 maart zijn de kaderavonden voor het kader van de F-, E, en MD-jeugd. Voor de leiders en trainers van de A-, B-, MB-, C- en D-jeugd staan de avonden gepland op 6 en 27 maart. Jeugdscheidsrechters en wedstrijdcoördinatoren kunnen naar eigen voorkeur bij een van de groepen aan sluiten.
De kaderavonden vinden plaats in de kantine en starten steeds om 19.00 uur. Einde is rond 21.00 uur.

Na afloop krijgt iedereen het boekje ‘Coach: meer dan voetbal’ mee. Een boekje met praktische tips over wat je kunt doen voor, tijdens en na de wedstrijd

Alle jeugdleiders, -trainers en -scheidsrechters hebben de uitnodiging voor deze kaderavonden via de mail ontvangen. I.v.m de organisatie is het verplicht je aan- of af te melden. Dit moet uiterlijk woensdag 1 maart bij Jacqueline Backx: fam.backx@home.nl

Bestuur en jeugdbestuur rekenen op alle jeugdtrainers en -leiders!