Slordig Zundert wint ook van Right Oh.

maandag 2 april 2012, 18:20

Zundert begon energiek aan de wedstrijd en was van begin af de bovenliggende partij.
Al in de 8e minuut had Zundert op voorsprong moeten komen toen uit een prachtige
voorzet van Tim Goethals  Jeroen een handig overstapje maakte waarna Roy Jacobs
van dichtbij de bal over het doel schoot. Zundert had gedurende de gehele eerste helft het beste van het spel en het zich fel verwerende Right Oh kon slechts een enkele keer voor het doel van Etienne verschijnen, maar deze gaf zoals gewoonlijk geen krimp. Wel werd Zundert gaandeweg de wedstrijd steeds slordiger en dat kwam het spel niet ten goede. In de 42e minuut gaf Niels Damen een prachtige steekpass op Jeroen Slootmans die goed doorzette tot aan de achterlijn en  keurig aflegde op Erwin Braspenning die van dichtbij droog binnenschoot.  Ruststand 1-0.

Net na rust was het Fabian Nelemans die fraai opende over de hele breedte op Roy Jacobs die op zijn beurt goed doorzette en vanaf rechts een fraaie voorzet gaf welke door de goed doorgelopen Fabian feilloos tegen de touwen werd gekopt 2 – 0. Vanaf dat moment werd het spel van Zundert nog rommeliger en werd teveel de individuele actie gezocht. Dit leidde tot veel onnodig balverlies waardoor Right Oh enkele keren gevaarlijk kon counteren hetgeen in de 60e minuut resulteerde in de 2-1 stand. Hierna verzuimde  Jeroen de wedstrijd  voortijdig te beslissen door van dichtbij snoeihard tegen de lat te schieten i.p.v. de bal tegen de touwen te werken. Right Oh bleef aandringen en kon nog een enkele keer gevaarlijk worden, doch vond dan Etienne op zijn weg.

Al met al niet de beste wedstrijd van Rood-Zwart dit seizoen, maar de punten werden ook nu weer gepakt. Laten we hopen dat de komende wedstrijden het ‘heilige vuur” weer wel aanwezig zal zijn zodat we de competitie ongeslagen kunnen afsluiten.

Opstelling. Etienne Herreiijgers, Rob Luijten, Dirk van Hasselt, Niek Damen, Wim Kas, Niels Damen, Roy Jacobs, Fabian Nelemans, Jeroen Slootmans, Erwin Braspenning, Tim Goethals.

Erwin gewisseld voor Sven Goethals