Slechte start en scheidsrechtelijke dwaling nekken Zundert

maandag 30 november 2015, 19:30

Binnen de eerste 5 minuten had Cluzona al diverse waarschuwingen afgegeven dat het bij Zundert verdedigend niet goed stond. In de 10e minuut was het dan ook al raak. De topscoorder van het  Zilveren Schoen Klassement was op rechts een aantal Zundertspelers te vlug af met als resultaat dat zijn voorzet eenvoudig kon worden binnen geschoven. Vier minuten later was het alweer prijs. Een wilde door de wind gedragen hoge trap werd volledig verkeerd door de Zundert  defensie beoordeeld. Alleen voor Thomas maakte dezelfde speler van de 0-1 geen fout en schoof de bal eenvoudig binnen (0-2). Drie minuten later ging het verdedigend wederom fout. Ook Thomas deelde in de malaise door het harde maar niet onhoudbare schot door zijn handen te laten glippen.

Het fysiek sterkere Cluzona had de gehele 1e helft Zundert in de tang op de 30e minuut na toen Denis zich goed van zijn tegenstander wegdraaide en de bal in de kruising deponeerde (3-1).

In de tweede helft tapte Zundert uit een ander vaatje. Het voetbal technisch betere Zundert zette Cluzona onder druk wat al direct resulteerde in wat kleine kansjes. In de 67e minuut dacht heel Zundert de aansluitingstreffer te scoren. Ook de scheidsrechter was die mening toegedaan. Gedecideerd wees hij tot tweemaal toe naar de middenstip nadat Denis geheel vrijstaand de bal had binnengeschoten. Hieraan voorafgaand raakte de keeper van Cluzona zwaar geblesseerd door een roekeloos inglijdende eigen speler van Cluzona zelf. De dichtstbijzijnde Zundertspeler had part nog deel aan deze blessure. Een kermende keeper (vermoedelijk betreft het een enkelbreuk) deed de scheidsrechter anders besluiten en keurde alsnog de treffer af. Wat weer tot heftige reacties van de Zundertspelers en leiding  resulteerde. Na een afkoelingsperiode van 10 minuten werd de wedstrijd hervat.

Zundert was na deze onderbreking niet meer in staat de wedstrijd naar haar hand te zetten. Dat Cluzona ver in blessuretijd nog de 1-4 scoorde was meer voor de statistieken. Vriend en vijand waren het er over eens  dat als de aansluitingstreffer was goedgekeurd de wedstrijd een geheel andere wending had kunnen krijgen.

Opstelling:   Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Frenk Zagers, Niek Daamen (81e Fredi Hereijgers), Pieter Dictus, Dennis Verheijen,  Olivier van Hassel, Fabian Nelemans, Tim Goethals, Denis Vujcic en Gaynio Aarts.

Wissels: Rick Gommers, Tjeu van der Heijden, Ferdi Hereijgers en Alex van Nederkassel