Schijf DA1 - Zundert DA1

dinsdag 22 november 2011, 23:10

Rond het middaguur vertrekken de Zundertse  dames  vanaf het zonnige Sportpark de Wildert om de derby te voetballen tegen de dames van Schijf. Gezien het aantal behaalde punten zou je denken dat Schijf een gelijkwaardige tegenstander is. De meeste tegenstanders van Schijf hebben angst om tegen Schijf te moeten spelen, waardoor de Schijfse dames tot op heden nog maar 5 wedstrijden hebben gespeeld.

De eerste helft is een gelijk opgaande wedstrijd te zien en zijn er kansjes aan weerszijde. Na een kwartier krijgt Nicole een kans, maar het schot gaat helaas naast. Ook Schijf heeft een mogelijkheid, maar het schot wordt door Amke met de vuist tegen gehouden. Ruststand 0-0.

Na de rust wordt het steeds mistiger. De vandaag weer prima spelende Nicole moet haar tegenstander een keer los laten, die een medespeler vrij voor Amke weet te zetten. Met een bekeken schot laat ze Amke kansloos. Zundert kan de 2e helft daar weinig tegenover stellen. Een voorzet wordt door één van de Schijf voorwaartsen in het doel gelopen.

Komende zondag is het geen competitievoetbal, maar gaat dames 1 zich proberen te plaatsen voor de 4e ronde van de KNVB-beker. Tegenstandster is VCB uit Biezenmortel.