dinsdag 23 oktober 2012, 12:00

Vrijdag 19 oktober was het weer tijd voor de eerste activiteit van het nieuwe voetbalseizoen: De Avond(t)urentocht. Als thema was er dit jaar gekozen voor "safari". Er was weer een route uitgezet, waarbij of de rode of de gele kleur gevolgd moest worden. Dit maakte de tocht dit jaar wat moeilijker dan andere jaren, maar het zorgde ook voor meer spanning onderweg! Over de route waren 6 posten geplaatst, waaronder de enge post en de drankpost, met spellen die in het kader van het thema safari waren. Onderweg moesten nog 20 quizvragen gevonden en beantwoord worden.

Dit jaar waren er 235 deelnemers, met daarnaast ook nog een ongeveer 40 vrijwilligers in touw. Dat is bijna de helft van de voetbalvereniging! Alle groepen deden ook dit jaar weer fanatiek mee met de spellen en de quizvragen. Daar is de volgende uitslag uitgekomen na het nakijken van alle vragen en het optellen van de punten:

E&F-jeugd:

1. E1 & E2 combinatie    54 punten
2. F2                                 52 punten
2. F1                                 52 punten
2. E3                                 52 punten
5. E4                                 47 punten
6. F4                                 45 punten
7. F3                                 37 punten

Oudere jeugd en volwassenen:
1. Meisjes A/B                               53 punten
2. Meisjes C/D                               52 punten
3. D1                                              50 punten
4. Groep Wouters                          46 punten
4. C2                                              46 punten
4. D3                                              46 punten
7. B2                                              45 punten
8. D2                                              44 punten
9. A2                                              43 punten
10. C1                                            34 punten

Op zaterdag 3 november staat overigens de volgende activiteit alweer gepland: Boomke Whist. Dit is een gezellige kaartavond voor iedereen. En voor diegene die het spel niet kent, het is een soort rikken met vaste maat en het is gemakkelijk aan te leren. Bij de kaartavond zijn ook prijzen te winnen voor de beste spelers en tevens is er een loterij zodat bijna niemand zonder prijs naar huis gaat!