Renovatie trainingsvelden

vrijdag 31 juli 2015, 10:00

Een veel te late start door de gemeente van de top-laag renovatie van het B-veld en de oefenstrook zorgt ervoor dat er de eerste maanden van het nieuwe seizoen flink geimproviseerd zal moeten worden om alle trainingen en wedstrijden doorgang te laten vinden. Een onmogelijke opgave.

De hele gang van zaken en de houding van de gemeente heeft tot veel onbegrip van het bestuur geleid. Ondanks vele contactmomenten, telefonisch en per e-mail heeft het bestuur de gemeente niet kunnen bewegen om eerder te starten.

Aan de vereniging heeft het niet gelegen. Conform afspraak met de gemeente heeft de accommodatie-commissie daags na het D-jeugdtoernooi (16 mei) de velden vrijgemaakt voor de aannemer zodat deze met de renovatie kon starten. Het is daarom onbegrijpelijk dat pas ruim 7 weken later, na de wedstrijd Zundertse selectie – NAC Breda, een start is gemaakt met de werkzaamheden. Saillant detail is dat op verzoek van de gemeente één veld, het C-veld al eind april is vrijgemaakt. Met een doordacht plan van aanpak had de gemeente het bestuur kunnen verzoeken het B-veld vrij te maken zodat, met een directe start van de renovatie, het B-veld en de oefenstrook nu groen stonden.

Het bestuur staat voor een voldongen feit! Dat de gemeente twee jaar geleden een huurverhoging doorvoerde waardoor alle leden nu €20,00 extra aan contributie moeten betalen schijnt bij de ambtenaren niet tot het besef te leiden dat er dan ook tijdig een goede accommodatie voor de gebruiker moet liggen.

Gelukkig dat de vereniging, door een eigen investering enkele jaren geleden verlichting op het hoofdveld heeft gezet zodat voor een aantal trainingen naar het A-veld kan worden uitgeweken. Daarnaast heeft de gemeente het bestuur toegezegd dat gebruik kan worden gemaakt van Bredanello, het trainingscomplex van NAC Breda. Op deze velden is echter geen verlichting aanwezig.

Momenteel is de Technische Commissie druk bezig een trainings- en wedstrijdschema in elkaar te zetten. Naar alle waarschijnlijkheid zullen alle teams, vanaf de C-jeugd de eerste weken gaan trainen op het complex van NAC Breda. Vanaf het sportpark is een wandelverbinding via het Beekdal naar deze velden aangelegd. Alle teams zullen zich op het sportpark omkleden om vervolgens het ± 500m lange pad lopend naar Bredanello af te leggen.

Met een goede groeizame nazomer hoopt het bestuur dat het B-veld en de oefenstrook eind september kunnen worden bespeeld.