Puike prestatie Zundert

woensdag 22 augustus 2012, 8:00

Op een druk bezocht sportpark de Wildert  nemen de gasten uit Klein Zundert direct na de aftrap het initiatief.  In hoog tempo wordt druk op de Zundert defensie gezet die in deze beginfase alle zeilen moet bijzetten. Het offensief leidt, ook mede door het  driemaal op rij negeren van de Zundert-vlagger door de scheidsrechter tot een aantal kansen voor Moerse Boys. Een treffer kan niet uitblijven en in de 21e minuut komen de oranjewitten  dan ook verdiend op voorsprong. In eerste instantie weet Etiënne Hereijgers de inzet van de spits te keren echter in de rebound weet de spits alsnog te scoren.  Een minuut later wordt Erwin Braspenning op randje buitenspel teruggefloten en in de 25e minuut kopt een Moerse Boys verdediger de bal snoeihard naast zijn eigen doel. De achterstand lijkt voor Zundert als een bevrijding te werken. De roodzwarten, spelend zonder Niels Damen en de zeker tot aan de winterstop geblesseerde Denis Vujcic, worden gaandeweg de eerste helft gelijkwaardig aan de tegenstander en met goed combinatievoetbal wordt steeds vaker richting het vijandelijke doel opgetrokken. In de 30e minuut wordt een strakke voorzet op  de Zundert spits nog net door een Moerse Boys verdediger  tot corner verwerkt en vlak voor de thee kopt Erwin over.

Na rust, met Ferdi Hereijgers voor Erwin Braspenning zijn beide ploegen aan elkaar gewaagd. In de 48e minuut schreewt heel Moerse Boys om een penalty maar de scheidsrechter hanteert de KNVB-stelregel juist: de bal gaat naar de hand en niet andersom. Zundert neemt steeds meer het initiatief en krijgt in de 60eminuut een vrije trap die door Fabian Nelemans op de lat wordt geschoten. In de rebound kopt Ferdi in de handen van de keeper. Een minuut later keert Etiënne een goed genomen vrije trap van Moerse Boys. In de 63e minuut krijgt Zundert loon naar werken. Dorus Valk geeft een diepe bal op Tim Goethals die zijn bewaker te snel af is en schiet beheerst langs de Klein-Zundertse goalie binnen. 1-1. Even later levert een theatrale valpartij Moerse Boys een vrije trap en Zundert een gele kaart op.  Zowel de vrije trap op rand zestien als de daarop volgende corner worden ter nauwer nood door Etiënne over getikt. Voor de tweedeklasser het sein om een slotoffensief in te zetten. In de 73e minuut verwerkt de Zundert-keeper een ziedend schot tot corner.  De inzet uit de corner wordt via de lat over getikt. In de laatste 10 minuten krijgen de gasten nog drie mogelijkheden om de wedstrijd naar zich toe te trekken, maar Etiënne, samen met de lat en onzuiverheid bij de Moerse Boys spits laten dit niet toe.

Zondag ontvangt Zundert op sportpark de Wildert mede derdeklasser Internos.  Aanvang wedstrijd 14.30 uur.