Pannenkoeken toernooi weer een succes

zaterdag 23 oktober 2010, 18:11

Vandaag was er voor de E & F jeugd een pannenkoekentoernooi bij de club.

Om half 10 werd er begonnen met bakken van de overheerlijke pannenkoeken door 2 pannenkoekenbaksters (Nicole Hoekman en Esther Godrie) en één pannenkoekenbakker (Frank Schrauwen).

Patty Vergauwen was degene die deze enthousiaste mensen van beslag voorzag. Ze mixte en klutste dat het een lieve lust was. Wel 24 pakken pannenkoekenmix en 24 pakken melk en ruim 40 eieren werden tot een lekker beslag gemaakt.  De kinderen begonnen om 10 uur aan het toernooi. Om 11  uur hadden ze even pauze en toen rook het al lekker op het sportpark naar de pannenkoeken. Sommige kinderen dachten dat ze toen al gingen eten.

Maar ze moesten nog door voetballen tot 12.00 uur. Jeannette heeft regelmatig nog een fotooke gemaakt van het hele gebeuren. Nadat de meeste kinderen lekker onder de douche hadden gestaan konden ze aanvallen. In no time werden de pannenkoeken uitgedeeld en door een paar moeders van stroop of suiker voorzien. Ook kregen alle kinderen er nog lekker wat te drinken bij.

De aanwezige leiders, en broertjes en zusjes, en papas en mamas kregen ook allemaal de gelegenheid om een  pannenkoek mee te eten.Voor de terreinmeesters werden er speciale pannenkoeken gebakken, nl. met spek en champignons.

Daarna ging het barpersoneel en de vrijwillige bakploeg ook zelf nog een pannenkoek eten, en om half 2 was de rust weergekeerd. Alles weer opgeruimd en niets meer van te zien.