Oud bestuurslid en erelid Johan van Hassel overleden

woensdag 15 mei 2024, 17:00

Afgelopen maandag bereikte ons het droevige bericht dat oud-bestuurslid en erelid Johan van Hassel is overleden.

Wij wensen Riet, Annemiek, Heidi, hun kinderen en verdere familie veel kracht en sterkte toe.

Bestuur en leden v.v. Zundert.

Johan van Hassel (Ivozn)

In memoriam aan een trouw rood-zwart erelid

Op maandag 13 mei jl. overleed Johan van Hassel, erelid van Voetbalvereniging Zundert en drager van de gouden KNVB waarderingsspeld.

Johan is 70 jaar onafgebroken lid geweest van V.V. Zundert. Natuurlijk begonnen als voetballer. Op 17-jarige leeftijd maakte hij zijn opwachting in het eerste elftal. Samen met zijn maat Frank was het op zondag steevast eerst biljarten bij Harrie van Nille alvorens naar ‘de voetbal’ te gaan. Hij maakte vooral furore als stopper en droeg een aantal jaren de aanvoerdersband. Naast zelf te voetballen gaf Johan training aan de jeugd. Door een hardnekkige blessure moest hij, na meer dan 15 jaar, stoppen als speler van Zundert 1. Johan probeerde het nog even in een lager elftal, maar moest al snel zijn voetbalschoenen definitief aan de wilgen hangen. Hij ging tennissen, maar bleef actief bij zijn rood-zwarte club. Hij trad toe tot het bestuur en bekleedde gedurende zijn lange bestuurslidmaatschap o.a. liefst 9 jaar de functie van penningmeester. Johan werd leider van het tweede elftal, waarmee hij enkele kampioenschappen behaalde. Bij het tweede vervulde hij ook nog een aantal jaren de rol van vlagger. Voor al zijn verdiensten werd hij tijdens het 60-jarig jubileum onderscheiden door de KNVB. In de jaren 90 werd hij door de leden benoemd tot erelid van V.V. Zundert. Zowat alles wat Johan voor de vereniging deed was voor een lange periode. Hij werd gevraagd consul te worden en vervulde deze taak ruim een kwart eeuw. Met hem viel, in deze functie, niet te marchanderen. Als hij het veld goed genoeg vond moest er gevoetbald worden, ook al zag de trainer het, vanwege blessures, liever anders. Ook het scheidsrechtersvak riep hem. Zijn eerste V.V. Zundert tas, zwart met witte letters, werd uit de kast gehaald en gebruikt voor zijn scheidsrechterstenue en voetbalschoenen. Jarenlang floot hij op zondag de lagere senioren. Na zijn scheidsrechterscarrière trad hij toe tot de maandag/vrijdagploeg om de kleedlokalen schoon te maken, de velden te repareren en andere klussen te doen. Helaas heeft Johan vanwege zijn ziekte langzaamaan van deze ploeg afscheid moeten nemen. Twee jaar geleden, bij het 90-jarig bestaan van de vereniging ontving Johan vanwege zijn enorme staat van dienst voor VV Zundert de gouden KNVB waarderingsspeld.

Met Johan verliezen we een trouw lid, met een echt rood-zwart hart die vanwege zijn inzet voor de club nooit vergeten zal worden.

V.V. Zundert

Link naar de rouwkaart van Johan van Hassel