Onnodig puntverlies V.V. Zundert

maandag 22 april 2013, 18:00

Zoals zo vaak dit seizoen kregen de Rood-Zwarten in de laatste minuten, het deksel op de neus. In een gelijkopgaande wedstrijd kwam Zundert in de 24e minuut op voorsprong. Een goed genomen corner van Roy Jacobs werd door Fabian Nelemans teruggelegd op Tim Goethals, die de keeper geen enkele kans gaf. In dezelfde minuut kwam Beek Vooruit weer op gelijke hoogte. Zundert zette geen druk en Schalk kon na een goed opgezette aanval, de 1-1 aantekenen.

Vóór de rust was Beek Vooruit de bovenliggende partij en mocht Zundert in de 40e minuut van geluk spreken dat “de Beek” na het missen van een open kans niet op voorsprong kwam. Na de rust een omgekeerd spelbeeld. Zundert werd naarmate de wedstrijd vorderde, de bovenliggende partij. In de 50e minuut werd Zundert door de zwak leidende scheidsrechter een penalty onthouden. Nadat Roy Jacobs kort daarna met een kopbal bijna voor de 2-1 zorgde, was Fabian Nelemans na een mooie solo, met een snoeihard schot in de bovenhoek wel succesvol.

Beek Vooruit was leeg gespeeld en kon geen kans meer creëren totdat in de laatste minuut door een ongelukkige handsbal, de bal op de stip ging. De penalty werd feilloos binnengeschoten.

Doordat Waspik won bij Groen Wit zal Zundert alle zeilen moeten bijzetten om rechtstreekse degradatie te ontlopen. Zonder de geblesseerde Dirk van Hassel (knie), Tim Goethals (hamstring) en Roy Jacobs (arm) zal de steun van de supporters a.s. zondag tegen Terheijden hard nodig zijn.