Officiële aftrap project Stimulering Jeugdsport

donderdag 28 maart 2013, 7:20

Leden van VV Zundert hebben aan groep zes leerlingen van basisschool Zonnebloem uit Zundert een proefles voetbal gegeven. Een week daarvoor hebben ze van VV Zundert een theorieles gehad over de sport. De Zundertse jongerenwerkers, Hakim Bouazzati en Jeroen Benjert, waren er ook bij. Wethouder De Hoon-Veelenturf heeft aan de leerlingen een t-shirt van het project uitgereikt.

"Sporten is pas leuk!" is de moto van het project Stimulering Jeugdsport dat al loopt sinds 1996. Dankzij dit project, dat door een groot aantal sportverenigingen en basisscholen mede mogelijk wordt gemaakt, maken jaarlijks ruim 300 kinderen kennis met diverse sporten en verenigingen. Het belangrijkste doel van het project is om de jeugd kennis te laten maken met de diverse sportverenigingen, om op die manier de bewegings- en sportbeoefening te stimuleren. Een ander belangrijk doel van het project is, om sportuitval in de periode ná de basisschool tegen te gaan. De gemeente Zundert vindt het belangrijk om kinderen van jongs af aan te stimuleren zich te bewegen, aan sport te doen en gezond te leven. De gemeente Zundert ondersteunt het initiatief dan ook van harte.

(Bron: gemeente Zundert)