Noordhoek - Zundert

maandag 9 mei 2011, 21:49

Het leidde tot een ruimte uitwinst voor Zundert. Eindstand 1-4.

Zundert werd een eerste kans onthouden, nadat Denis Vujcic onderuit werd gehaald binnen de 16.
Een eerste kans van Noordhoek werd gepareerd door de wederom uitstekend keepende Etienne Hereijgers. In de 10e minuut kwam Noordhoek wel op voorsprong door enige desorganisatie in de Zundert-defensie. Uit een voorzet kon de 1-0 worden binnengekopt. Daarna nam Zundert het heft in handen en gaf dit eigenlijk niet meer af gedurende de gehele wedstrijd. De technisch subliem spelende Roy Jacobs, heerste op het middenveld en samen met Fabian Nelemans en Nick Havermans combineerde Zundert naar diverse mogelijkheden. Gelegenheidsaanvoerder Dorus Valk was regelmatig succesvol (ondanks de staat van zijn schoenen!) met diepte- en crosspasses. Na een half uur mocht Erwin Braspenning aanleggen voor een pingel, na een handsbal. Hij scoorde resoluut. Vijf minuten later verstuurde Roy een prachtige pass naar Denis, die in twee keer mocht aanleggen en de voorsprong was een feit. Nog voor rust werd het 1-3. Een Noordhoeker schoot tegen Sven Goethals, waardoor de bal tergend langzaam het lege doel binnenrolde. Ook in de tweede helft was Zundert de beter voetballende ploeg. Het bleef goed combinerend de weg naar het doel zoeken, terwijl de verdediging, zonder Niek Daamen en Rogier Haest, onder aanvoering van Dirk van Hasselt, Kees Bullens en de van schorsing teruggekeerde Rob Luijten, haar mannetje stond. In de eindfase waren ook de betere kansen voor Zundert. Vooral de solo-actie van Roy, die met alle gemak de stugge verdedigers van Noordhoek kon ontwijken, had een beter einde verdiend. Zijn schot smoorde helaas op de keeper. In de slotminuut maakte Fabian een prachtig doelpunt. Roy plaatste de bal met precisie naar Fabian, die met een mooie lob de goalie verschalkte. Een prima en dik verdiend  resultaat voor Zundert. Als we ook Bavel nog kunnen verslaan in de slotwedstrijd van deze competitie, dan sluiten de roodzwarten het seizoen op een fantastische manier af.