NIPTE THUISOVERWINNING OP HEKKENSLUITER GSBW

zondag 5 april 2015, 21:00

Zundert speelde niet met zijn sterkste formatie. Door het ontbreken van Frenk (geschorst), Pieter (geblesseerd), Dorus (?) en Maikel, mochten Kees Bullens en Thijs Damen in de basis beginnen. Zundert kwam goed uit de startblokken en liet zien, dat het de intentie had er een mooie pot van te maken. Dit lukte eigenlijk alleen het eerste kwartier. Met snel en aanvallend spel probeerde het snel een doelpunt te maken. Na een eerste schot van Denis, was het Olivier in de 4e minuut die de 1-0 kont aantekenen. Hij was er als de kippen bij om binnen te tikken, toen zijn mooie lob terugkwam via de keeper en onderkant lat. Meteen daarna kreeg Denis een goede schietkans. In de 14e minuut speelde Thijs, die het moeilijk had met zijn behendige en snelle opponent, terug op Thomas. Die maakte een technisch foutje (of was het een polletje?) door de bal over zijn voet te laten rollen richting goal. Ternauwernood kon hij de bal nog vanaf de doellijn wegtikken. Meteen daarna kreeg Zundert drie dotten van kansen op rij. Schoten van Denis, Fabian en Wim mistten doel. De inzet van Wim schampte de paal nog!. Na een half uur werd Thijs vervangen door Nick Havermans en ging Wim de linksback positie innemen (!). GSBW kreeg ook nog twee goede mogelijkheden. Gelukkig stond het vizier allesbehalve scherp. Pal voor rust moest Thomas nog een keer gestrekt naar de hoek om de gelijkmaker te voorkomen. Een bekeken schot van Jesse had een beter lot verdiend.

De tweede helft kwam Gaynio ( op de rechterflank ) voor Ferdie. GSBW voelde dat er wat te halen was en begon sterk aan de tweede helft. Nadat Thomas eerst redding moest brengen, volgde al snel in de 54e minuut  de aansluitingstreffer door minder goed verdedigen. Zundert speelde slordig en onsamenhangend en kwam niet onder de druk van GSBW uit. Bij een van die aanvallen stond de paal gelukkig in de weg. Tim Goethals kwam in de ploeg voor Jesse, die ondanks zijn inzet geen gelukkige wedstrijd speelde (wie wel overigens?). Na bijna 70 minuten voetbal werd het dan toch 2-1. De diep gestuurde Tim gaf een prima pas op Gaynio, die aflegde voor Denis. Zijn schot werd nog beroerd door de goed keepende GSBW-goalie, maar de voorsprong was een feit. In het restant van de match waren er kansen voor GSBW en Zundert voor o.a. Olivier, Gaynio, Tim en Denis. In de slotfase zette GSBW nog wat extra aan. Verder dan een schot op de paal kwam het niet. De 3 punten waren binnen, maar het spel was bedroevend op deze kille paaszaterdag.  Hopelijk zal vooral het samenspel, daar ligt immers onze kracht, op tweede paasdag tegen Virtus (weer blauw-wit!) veel beter gaan. Bij winst op Virtus doet Zundert goede zaken.

(de opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Niek Daamen, Kees Bullens, Thijs Damen (W), Wim Kas, Fabian Nelemans, Olivier van Hassel, Denis Vujcic, Ferdi Hereijgers (W), Jesse Mouws (W). Wisselspelers: Nick Havermans (W), Sebiastiaan van Hassel, Alex van Nederkassel, Tim Goethals (W), Gaynio Aarts (W).