Nieuwe jeugdscheidsrechters op Zundertse velden

dinsdag 5 januari 2016, 7:00

Het scheidsrechtertekort dreigde enkele jaren geleden, net als bij veel andere verenigingen, ook bij VV Zundert de kop op te steken. De vereniging startte daarom een cursus pupillenscheidsrechter voor de eigen jeugdleden. Deze cursussen, gegeven door een docent van de KNVB gedurende één dag in de herfstvakantie, werden goed bezocht door de Zundertse jeugd en velen van hen gingen op zaterdag hun wedstrijdje fluiten bij de jongste pupillenteams.

De scheidsrechtercursus is nu een vast onderdeel in het jaarprogramma van VV Zundert geworden, het scheidsrechterskorps is groeiende en voor alle wedstrijden wordt tegenwoordig wel een scheidsrechter gevonden. Dit laatste komt ook doordat een aantal jongens vorig seizoen de vervolgcursus BOS (Basis Opleiding Scheidsrechters) heeft gevolgd en daarom nu ook de hogere jeugdteams en overige senioren mogen fluiten.

Enkele seizoenen terug nam Zundert het initiatief om de cursus ook voor de leden van de andere Zundertse verenigingen te organiseren. Met dit jaar deelnemers van Moerse Boys, VVR en Zundert mag dit initiatief geslaagd genoemd worden en zien we bij alle verenigingen eigen jeugdleden wedstrijden van de jeugd leiden.

De nieuwe jeugdscheidsrechters met KNVB docent Christiaan de Pijper en scheidsrechterscoordinator Stefan Lammerse van VV Zundert

foto's van de cursusdagen