NET NIET DE VOLLE BUIT!

maandag 22 oktober 2012, 22:10

Met de jarige Havermans-tweeling Nick en Dave in de basis begon Zundert vol goede moed aan de inhaalwedstrijd tegen Rijen. Maar al na drie minuten kwam Rijen op voorsprong. Na rommelig verdedigen speelde Rijen dit goed uit en de 1-0 was een feit. Nog geen twee minuten later werd Tim Goethals onderuit gehaald. De toegekende strafschop werd feilloos benut door Roy Jacobs. De eerste helft was verder matig. Zundert creëerde te weinig mogelijkheden. Rijen kwam wel een paar keer dreigend door, maar ook nu weer was Etienne Herreijgers steeds paraat.

De tweede helft begon veel belovend voor Zundert. Met de twee jonkies Jesse Mouws en Frenk Zagers voor Dave en Nick in de ploeg, was er het eerste kwartier meer passie en strijd. Vooral Jesse kreeg de nodige kansen, maar het vizier stond niet helemaal scherp vandaag. Ook schoten van Wim Kas en Roy misten de juiste richting. Sporadisch kwam Rijen nog door, alhoewel Etienne na ruim een uur wedstrijd door een sliding redding moest brengen na een slordigheidje van Niek. Ferdie Herreijgers werd ingebracht voor Erwin Braspenning. Tegen het einde van de officiële speeltijd brak de wedstrijd pas echt los. Eerst een vrije trap van Rijen, die door Etienne schadeloos werd gemaakt. Meteen daarna kreeg Jesse de beste kans uit de wedstrijd. De keeper was uit zijn goal, gleed uit en Jesse had de nodige tijd om de bal vrij te maken en de bal binnen te schieten. Helaas schoot hij tegen een tegenstander op. Zundert bleef aandringen en in de eerste minuut van de blessuretijd een mooie pass van Roy naar de goed ingevallen Ferdie, die de bal vanaf rechts met een geweldige knal binnenschoot. Iedereen dacht, dat de buit binnen zou zijn. Maar Rijen ging met man en macht op zoek naar de gelijkmaker. Etienne kon die door een klasse-redding aanvankelijk nog voorkomen. Maar door een onnodige overtreding van Jesse, kreeg Rijen in de 94e minuut nog een vrije trap. De bal werd ingebracht in de zestien. De wederom goed  spelende Rob Luijten kreeg een duw waardoor hij hands maakte. De toegekende pingel was helaas niet houdbaar.

Een enerverend slot van een wedstrijd die eigenlijk drie punten op had moeten leveren. De spelers en de wederom talrijk opgekomen supporters gingen daardoor teleurgesteld naar huis. Zondag komt koploper Groen-Wit naar de Wildert.

(De opstelling: Etienne Herreijgers, Rob Luijten, Dave Havermans (W), Niek Daamen, Kees Bullens, Wim Kas, Nick Havermans(W), Roy Jacobs, Fabian Nelemans, Tim Goethals en Erwin Braspenning(W). Wisselspelers: Jesse Mouws, Frenk Zagers, Ferdie Herreijgers en Roy Nouws)