Klusochtend 15 juni

woensdag 19 juni 2024, 16:30

Als de zon gaat schijnen …

… dan schittert onze accommodatie weer!

Het resultaat van een morgen hard, maar gezellig werken op de klusmorgen van zaterdag 15 juni.

Ook deze dag liet de zon weer verstek gaan en stond er een stevige wind. Een kleine twintig roodzwarte leden gaven toch acte de préséance om voor de club de handen uit de mouwen te steken. Veel vertrouwde gezichten maar ook een viertal leden die voor het eerst mee kwamen klussen. Vijftien klussen stonden op het programma om uitgevoerd te worden. De grootste klus was ongetwijfeld het ontgroenen van de achterzijde van de reclameborden. Het vochtige weer van de laatste maanden was namelijk een paradijs voor de algen. Met zes man, later uitgebreid tot acht werden de borden weer hagelwit gemaakt. Ook de buitenbeplating van de kleedlokalen en de beglazing van de luifels bij de entrees ontkwamen niet aan de ijverige handen en werden ontdaan van het vuile groen. Hetzelfde gold voor de lantaarnpalen langs het pad naast het A-veld. Aluminium is weer wat er blinkt!

Naast dit schrobben en poetsen was er ook werk voor groene vingers. Het entreegebied onderging een snoeibeurt en onkruid werd verwijderd.

Geschilderd werd er in de kleedlokalen. Enkele wanden en kozijnen kregen met roller of kwast een nieuwe witte verflaag en de zitbanken werden weer keurig zwart afgelakt. De ‘wonderspons’, bleek het hulpmiddel om de tactiek-whiteboarden weer strak wit en groen te krijgen. Tot slot werden ook de bestuurskamer, het secretariaat en het jeugdhonk opgeruimd. Veertien klussen werden geklaard. Enkel het buiten-schilderwerk bleef, vanwege de mindere weersvoorspellingen liggen. Na de gedane arbeid stond er voor de klussers een welverdiende lunch klaar. Kantinecommissie bedankt voor jullie zorgen!

Dank aan alle klussers! Er is veel werk verzet waardoor de accommodatie  rondom de velden gereed is voor een nieuw seizoen.

Voor meer foto's