Jeugdteam in de spotlights

woensdag 1 januari 2020, 8:00

Deze week in de rubriek: “Jeugdteam in de spotlights” aandacht voor de oudste jeugd van v.v. Zundert. De mannen die de hele jeugdopleiding van onze vereniging doorlopen hebben en nu op de drempel van de stap naar de senioren staan.

v.v. Zundert JO19-1 JO19-1

Voor de mannen van de JO19-1 was het een enorm rare eerste seizoenshelft. Ze begonnen goed in de beker, de eerste wedstrijd werd ook gewonnen met 1-5 van Unitas’30 JO19-4. De wedstrijd daarna ging het wat minder, er werd 1-1 gespeeld tegen Alliance JO19-1. Uiteindelijk moest Zundert winnen tegen Wernhout om door te gaan in de beker, dat deden ze ook met een 2-4 overwinning. De volgende ronde zou gespeeld worden tegen Kruisland JO19-1, maar in verband met corona gaat deze wedstrijd niet meer door.

De competitie begon wat minder. Het team had veel te maken met blessures en speelde weinig met het complete team. Er mocht nog met publiek gespeeld worden tegen Rood-Wit, een zware wedstrijd waarin we goed partij boden ondanks alle emoties op het veld en daarbuiten, echter trokken we net aan het kortste eind. Tegen alle verhoudingen in werd de volgende wedstrijd tegen DIA JO19-1 ook verloren met 0-2. De eerste drie punten van het seizoen kwamen in de derde wedstrijd tegen DVO’60 JO19-1, zij hadden tot dusver nog niet zo goed gedaan in de competitie en in de beker. Dus hier werden de eerste drie punten ook binnengesleept met een 6-2, tevens was dit ook de eerste wedstrijd zonder publiek. De week erop was een domper, er stond een derby op het programma tegen Moerse Boys JO19-1. Wederom was het team van Zundert niet compleet. De wedstrijd werd verloren met 6-1. Na de winterstop hebben ze nog veel goed te maken dus.

In verband met het Corona virus mochten er geen wedstrijden meer gespeeld worden. Wel mocht er getraind worden. Even later mochten de 18 jarige in de JO19 ook niet meer trainen. Uiteindelijk heeft de KNVB hier een uitzondering voor gemaakt. Gelukkig was de activiteiten commissie van Zundert weer actief bezig, hierdoor was er op zaterdag alsnog een activiteit. Ze begonnen met het covitaal bokaal, waar iedereen in een team werd gestopt en zoveel mogelijk punten moest behalen door middel van doelpunten te maken en wedstrijden te winnen. De speler met de meeste doelpunten en gewonnen wedstrijden had het bokaal gewonnen. Na deze activiteit volgde er nog een paar toernooitjes en wedstrijden onderling. Er werd ook gespeeld tegen de JO17-1, de eerste wedstrijd eindigde in 4-4. De wedstrijd daarna was de gehele selectie van de JO19-1 fit en werd er met 8-6 gewonnen.

We hopen natuurlijk allemaal dat we na de winterstop weer mogen beginnen met wedstrijden spelen, het liefst met publiek natuurlijk. Blijf gezond allemaal, hopelijk waren de feestdagen gezellig! Een heel gezond en sportief 2021!