(Jeugd)Scheidsrechterscursus

maandag 9 september 2013, 7:00

Droom je van een carriëre als topscheidsrechter. Wil je later wedstrijden in de erediviesie fluiten of misschien zelfs een championsleague finale in Camp Nou?................. eerst maar eens een eerste scheidsrechterscursus volgen!

Of help je graag de jongste jeugd van vv Zundert door op zaterdag hun wedstrijden te fluiten? Ook dan is kennis van de spelregels een must!

Ja fluiten is de moeite waard!. Op welk niveau dan ook. Of je nu pupillen, junioren, ‘de veteranen of betaald voetbal fluit; bij elke wedstrijd gaat het ergens om. Zonder scheids geen wedstrijd. Als scheidsrechter leid je het duel in goede banen. Daardoor kunnen de spelers en toeschouwers zich concentreren op waar het allemaal om draait: lekker voetballen.

Daarom organiseert vv Zundert samen met de KNVB ook dit seizoen weer een jeugdscheidsrechterscursus voor jeugdspelers en -speelsters van 12 jaar of ouder. Bij voldoende belangstelling wordt de cursus op ons eigen sportpark gehouden. Ook vaders, moeders, trainers, leiders en seniorleden kunnen aan de eendaagse cursus deelnemen. Voor (Jeugd)leden die reeds fluiten is de cursus een ideale gelegenheid om de kennis van de spelregels weer eens op te frissen.

Na afloop van de cursus ontvangen alle deelnemers een certificaat en een badge én ben je officieel door de KNVB bevoegd om wedstrijden van de E- en F-jeugd te fluiten. De jeugdleden kunnen na de cursus ervaring op doen bij de thuiswedstrijden van onze E- en F-jeugd. Met de ervaring en routine die je hierbij opbouwt kun je vervolgens als scheidsrechter de overstap naar een groot veld maken en wedstrijden vanaf de D-jeugd gaan fluiten. Ook dan zijn er weer mogelijkheden om via vv Zundert vervolgcursussen te volgen. De beginnende scheidsrechters zullen vanuit het jeugdbestuur begeleid  worden door jeugdscheidsrechterscoördinator Stefan Lammerse

Waarom scheidsrechter worden:

• Als jij zelf een voetbalwedstrijd speelt wil je toch ook graag dat er een onpartijdige scheidsrechter is

• Het fluiten van wedstrijden draagt bij aan je sociale en maatschappelijke ontwikkeling

• Het fluiten van jeugdwedstrijden kun je gebruiken voor je maatschappelijke stage

• Je draagt een steentje bij in de organisatie van VV Zundert

• Door jou optreden kunnen teams en begeleiders onbezorgd van hun wedstrijd genieten

• Na een gefloten wedstrijd krijg voor je inzet je een drink -en etensbon