Jeugdig Zundert wint van Grenswachters

dinsdag 3 september 2024, 22:30

Jeugdig Zundert wint van Grenswachters

Door het vertrek uit de selectie van Frenk, Joey, Tjeu, Fabian, Wim en Siemen staat er een jonge groep. Met de afwezigheid van Roy, Olivier en Thomas viel er nog meer routine weg tegen Grenswachters. Nestor Rabin was op stap met een groep jonge twintigers.

Zundert kwam daags na het bloemcorso in actie voor de beker. Met medewerking van tegenstanders Grenswachters werd het duel verplaatst naar dinsdagavond in plaats van corso zondag. Achtmaal en Devo zijn de andere tegenstanders in de bekerpoule.

Grenswachters degradeerde vorig seizoen uit de vierde klasse mede door een laat tegendoelpunt in de laatste wedstrijd. Ook zij kwamen deze wedstrijd in actie met een ploeg jonge talenten uit eigen vereniging.

Zundert was duidelijk een maatje te groot. Het spel bevond zich doorlopend af op de speelhelft van de ploeg uit Putte. Zundert probeerde het met combinaties door het midden afgewisseld met kantwissels en acties over de flanken. De intenties waren duidelijk, alleen liet de uitvoering nog wat te wensen over. Vooral de laatste pass, opening of voorzet was te slordig. Hierdoor moest het steeds opnieuw aan een aanval beginnen. Zundert bleef wel geduldig en in formatie voetballen, waardoor buiten 1 gevaarlijke uitbraak er nauwelijks iets te duchten viel van de tegenstander.

Precies halverwege de eerste helft vond Zundert dan toch een gaatje in de stug verdedigende laatste linie van Grenswachters. Wessel bediende Joey, die vanuit een lastige hoek, knap het zijnet van de verre hoek vond,  0-1. Zundert bleef sterker, maar kwam niet tot grote kansen en zag tot overmaat van ramp Stijn met een ogenschijnlijk vervelende blessure afhaken. Menno loste hem af.

Na rust begon Grenswachters energieker dan Zundert. Dit resulteerde in twee gevaarlijke momenten voor het doel van Lars. Gelukkig kon hij z’n doel schoon houden deze avond.

Na een uurtje kwam Rob voor Rabin in het veld. En nadat Joey met een kopballetje bijna voor de 0-2 had gezorgd, kwam ook Cas in de ploeg voor Daan. Hij zag Rob weer eens langs z’n directe tegenstander komen en voorzetten. Deze voorzet vloog via een tegenstander in het doel. Hiermee was de wedstrijd gespeeld. Zundert werd slordiger en pakte ook nog twee onnodige gele kaarten. Het slotakkoord was wel weer positief. Ebbe was nog voorin en bediende Joey, die vrijstond in de zestien meter. Hij schoot als een echte spits uit de draai en 0-3 eindstand op het bord.

Hiermee voldeed Zundert aan de verwachtingen. Een nuttige wedstrijd voor de technische staf, drie punten, een aantal goede zaken, maar ook punten die beter kunnen. En spelers die vorig jaar vooral minuten maakten in Zundert 2, die zich positief laten gelden. Aanstaande zondag tegen Achtmaal kan Zundert laten zien wat het uit dit duel geleerd heeft.

Opstelling: Lars Vermeulen, Daan Bastiaenen (W: Cas van Oijen), Bas Englebert, Ebbe van de Wouw, Stijn Geuke (W: Menno Schrauwen), Owen Maas, Wessel Delcroix, Maarten Arnouts, Jacco de Bil, Rabin Hassan (W: Rob Gommers) en Joey Daemen.

Wissels: Rob Gommers, Cas van Oijen en Menno Schrauwen.