Indrukwekkende stille tocht Zundertse clubs tegen geweld

zaterdag 8 december 2012, 18:40

Ongeveer 700 mensen deden mee aan de tocht vanuit de parkeerplaats bij de Albert Heijn naar het gemeentehuis. Allen waren ze getooid in de kleuren van de diverse verenigingen: VVR (blauw), Moerse Boys (oranje), Zundert (roodzwart), Achtmaal (groen) en Wernhout (rood).

De menigte hield in het gemeentehuis een minuut stilte ter nagedachtenis van Richard Nieuwenhuizen, de grensrechter die vorige week in Almere overleed nadat hij gemolesteerd was door B-spelers van de Amsterdamse voetbalclub Nieuw Sloten. “Dit is typisch Zunderts. Als ze zoiets doen, dan doen ze het met z’n allen samen”, keek burgemeester Leny Poppe-van Looff met enige trots terug op de stille tocht.

Bron: website BNDeStem

De verenigingen hebben gezamenlijk een condoleance kaart laten maken die verstuurd is naar de nabestaanden van Richard Nieuwenhuizen.

download condoleance kaart